Bitande häst

jag har haft en häst som var sådan. vad jag gjorde var att jag gjorde en mot markering så fort hon gjorde ansatts till att bita mig...upp med armbågen eller gick emot henne...detta gjorde att hon stannade upp och inte bet mig. Funkade jätte bra faktiskt..behövde aldrig skrika eller höja rösten eller nypa tebax på henne.
 
Sv: Bitande häst

Jag går på ridskola och jag har gått på ridskola i ungefär tre månader så jag är inte så van vid hästar där. Men på ridskolan har dom en häst som heter Winnie men Winnie tycker det är jätte obehagligt när man borstar och sadlar henne för hon är kittlig och hon står fastbunden i en spolspilta då men jag vågar inte borsta och sadla henne för hon försöker bita mig så fort jag borstar och sadlar henne också sparkar hon i väggen så har någon nåt tips på vad man kan göra då?
 
Sv: Bitande häst

Om du ger godis ur handen så kan det vara en god idé att sluta med det :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
428
Senast: tessan.g
·
Hästhantering Vi har precis köpt en 7-årig valack som ska bita på grimskaft eller annat han kommer åt. Han är inte elak, men ska bita på allt. Skulle...
Svar
4
· Visningar
1 081
Senast: Badtz Maru
·
Hästvård Undrar lite med antibitmedel som man lägger på trä som hästen inte ska bita på står ju att man inte tål att få det i ögonen men hur är...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: co-SMAD4
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 026
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp