Bitavvisande medel

linzan

Trådstartare
Nån som vet nåt bra, helst kladdfritt medel som man kan kleta på täcket så att hagkompisen inte tuggar på det?

Jag brukar lösa upp lite No bite creme i en sprayflaska, och spraya på utsatta ställen. Funkar precis lika bra som ren creme, fast man slipper kladda med den utom vid beredningen. :D

Vi har provat Hööks eget märke (Windsor??), den på burk, och det fungerade bra på både täcken och grimmor. Dessvärre kletigt till tusen... :smirk:

det finns färdiga sprayer att köpa.
minns inte vad den hette (krubbitarspray?)men den kostar kring 80 kr och finns på de flesta hästställen.

Överlägset bäst hittills; Bit-ej-spray för hundar. Akta dig dock för att andas in när du sprayar det. Fäster i slemhinnor och smakar PYTON. Kladdar inte, ger inga märken men avhåller även den mest fanatiska täckesbitare från ovanan (min erfarenhet)

Sv: Bitavvisande medel

En munkorg på hästen som biter är väl att ta i men bättre än att låta alla täckesbitare gå i samma hage. :cry:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
214
Senast: Gimlan
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
519
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka