Bitless Bridle..

Sv: Bitless Bridle..

Jag har provat ett sådant. Tycker det fungerade rätt dåligt.
Var inte självklart för hästarna vad jag ville som det är på bett, sidepull och kapson, utan de var mest förvirade.

Tycker den redan i teorin misslyckas då den klämmer åt underkäcken underligt...

Sv: Bitless Bridle..

Jag har ett sånt o jag tycker om det. Min häst slappnar av jättefint med det o går att arbeta med på ett helt annat sätt än med bett. Jag har ju då inte provat några andra bettlösa alternativ men jag brukar både rida o tömköra med detta, fast när vi rider ut i skogen anv jag bett då min häst kan va lite hetsig.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Någon som har ett Horseware Mio bridle? -i så fall, kan man byta nosgrimma på det? - alltså med en vanlig nosgrimma med rem som går...
Svar
1
· Visningar
430
Senast: Elo
·
Utrustning Jag tänkte prova bettlöst till min häst och vad jag förstått är sidepull bäst att börja med? Jag har tittat på dessa två, vad tror ni...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka