Bittless Bridle

Sv: Bittless Bridle

Det finns ett bettlöst träns på Börjes som ser ut och har precis samma funktion som ett "Bitless Bridle". Strax under 500 kr kostar det och det är billigare än många andra ställen som har bitless bridle liknande huvudlag. Det "riktiga" bitless bridle säljs inte i sverige vad jag vet.

Okej, under vilken benämning då?
Jag har kikat lite under huvudlag och tränsen, där tror jag inte det finns med.

Finns på Westernavdelningen.

Ser ut såhär, finna bara i brunt dock.

4402.jpg

cactuspower skrev:
Vad har ni för erfarenhet av ovanstående?
Var går dessa och köpa, samt ungefär vad kostar de?
Kanonbra att rida med. Köpte mitt från USA för ca 1000 kr, inkl moms o tull. Det är ett nylonträns som bara behöver tvättas , inte smörjas!! Ser att det finns svenska som troligen är billigare.

Provade lite olika former av bettlöst på min förra häst, han ville gärna gå lågt med huvudet och sökte sej bra framåt/nedåt, men var liite svår att ställa på ett "vanligt" sidepull, då funkade Bitless Bridle jättebra.
På min nuvarande häst testade jag ett BB vid arbete för hand, men han förstod inte alls. Kan iofs ha varit jag som tog för givet att hästen skulle kunna och gav inte rätt signaler :o
Med andra ord är det mkt olika på hästar om de kan gå på ett Bitless Bridle eller inte. Själv föredrar jag nog sidepull eller milt hackamore, men som sagt kan det vara svårare att ställa med dom.

Kan tillägga att jag beställde mitt Bitless Bridle från länken ovan, var mycket nöjd med det! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
259
Senast: Rosett
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 266
Senast: Marita73
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
403
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka