Biverkningar av lugnande?

maria_b

Trådstartare
Någon som vet om Vetranquil kan ge biverkningar iform av magproblem? Ena veterinären påstår att det är skonsamt och borde inte vara några problem, andra veterinären säger att kanske skulle magproblemet kunna ha med det att göra.. Visste dock ej.

Någon med erfarenhet?

Mvh Maria

Sv: Biverkningar av lugnande?

Jag vet hästar som har fått det dagligen under flera veckor, vid igångsättning, och det har inte märkts några magproblem iallafall.
Själv fick jag det av vet till min konvalescent, men har bara använt det en gång, och min vet sa inget om magproblem.

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 783
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 693
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 111
Senast: Mint
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
593
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31