Blånad under hoven

Skreppur

Trådstartare
Min shettiskille har som ett "blåmärke" precis vid strålspetsen. Det ser alltså ut som ett blåmärke. Vad kan detta vara? Han har behandlats med kopparsulfat för bärrandsröta.

Sv: Blånad under hoven

reagerar han bär man klämmer på det? är han kanske lite tjock i benet? Lycka till:laugh:

Sv: Blånad under hoven

Troligen har han trampt till orentligt på nåt hårt, så det nlvit just som du skrivet ett "blåmärke". Brukar kalals stengalla, och brukar vad jag vet inte ställa till med några problem..

Liknande trådar

Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: jemeni
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Hästvård Jag vet att det står i info att en öppnad flaska metacam håller i 6 månader, men är det en så än där lite överdrivet snål...
Svar
18
· Visningar
826
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur