Bukefalos 28 år!

Blanda djur

P

pippi27

Kommer ni ihåg att jag för ett par veckor sedan frågade om kanin/marsvin och en råtta i samma bur?
Jag kan nu meddela att det går kanonbra!
Först fick Emma -råttan- sitta i en gallerbur bredvid stora buren ett par dagar. Sedan provade jag att sätta in henne. Det första hon gjorde var att nypa marsvinet :crazy: . Lyfte ut henne och parkerade henne i lilla buren igen.
Gjorde samma sak nästa dag och då gick det bättre.
Nu funkar dom kanonbra alla tre. Ska åka och hämta att till marsvin så att det blir två små grisar. Uteburen är stor nog åt en till.
Det enda jag måste hålla koll på är att Emma gömmer maten för dom andra :smirk: Både kanin och marsvinet som var väldigt tunna när dom kom hit har gått upp i vikt och ser ut att trivas bra. Båda två var väldigt skygga men det har gått över :)
 
Sv: Blanda djur

Vad kul :)
Då måste du ju knäppa kort på allihopa också då hörrudu, är en dödssynd att låta bli! ;)
 
Sv: Blanda djur

Vad kul att det gick bra! Min råtta gick inte alls ihop med marsvinen, det gick inte ens att ha dom lösa samtidigt.... Doris (råttan) gjorde sig jättestor och jagade upp marvinet i ett hörn... Men kul att det funkar för dig! Vill gärna se en bild på godingarna! :D
 
Sv: Blanda djur

Hehe, har försökt i ett par dagar här nu att få alla på samma kort.
Hittills så fattas det en del av någon på varenda bild :p
Lovar att lägga ut bild när jag fått alla tre på samma bild :idea:
 
Sv: Blanda djur

Skulle inte ha råtta i samma bur som marsvin, det kom in ett stackars marsvin till djursjukhuset förra veckan som var alldeles biten och huggen i huvet av sin elaka råttkompis, Råttan var gammal och trött och togs bort (råttan hade en kompis, råttkompisen dog och ett marsvin införskaffades för att bli ny kompis.)
Det gick bra i nått år sen fick råttan tokfnatt.
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 622
Senast: KesoNeso
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 624
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 885
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 961
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp