Bukefalos 28 år!

Blanda ivomec och juice eller något?

gul_zebra

Trådstartare
Har varit hos vetten idag och fått hem ivomec att ge oralt.

Tänkte om det kanske underlättar om man blandar ut med juice eller nåt annat gott? Vad tror ni, går det?
 
Sv: Blanda ivomec och juice eller något?

varför inte blanda med nån smaskig fruktpure?
har hört att Baileys-glass ska vara bra men hyfsat onyttigt dock
 
Sv: Blanda ivomec och juice eller något?

Jag ger ivomecen med en nållös spruta för att vara säker på att de får i sig rätt dos. Tror puré blir lite för fast för sprutan :)

Annars hade de blivit överlyckliga över lite morotspuré förstås, men så snäll är jag inte :D
 
Sv: Blanda ivomec och juice eller något?

kan du inte mäta upp och sedan blanda ner i purén .. man kanske kan skölja ur sprutan med lite vatten för att vara säker på att så med allt.
Jag behövde som tur är aldrig medicinera någon av mina råttor, (har väl fått min beskärda del med katterna)
 
Sv: Blanda ivomec och juice eller något?

Nej, risken är för stor att de inte får i sig hela dosen då, man vet aldrig hur mycket de här sötnosarna vill ha :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Oskar slickar intensivt på sporren på höger fram. Började idag. Han har redan hunnit slicka bort päls. Avleder och nejar - vilket...
Svar
3
· Visningar
630
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 655
Senast: hastflicka
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 808
Samhälle Jag funderade mycket på strejkkulturen i Sverige när det var storstrejk i Frankrike för ett gäng månader sedan. Och nu strejk på Tesla...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 144
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp