Sova över hos killar

De flesta har väl diskuterat utifrån sina egna erfarenheter?
Återigen finns det ju ett alternativ till, och det är att lära känna killen/killarna det handlar om. Inte bara via dataspel utan personligen. Det är givetvis inte någon garanti men bygger en del broar tänker jag.
Den enda motiveringen var ju inte att det var pojkar, därför förstod jag inte varför du frågade det. Omständigheterna kring den häe tjejen är ju speciella.

Eller tycker du att det är något alla flickor ska behöva få erfarenhet från, ju förr desto bättre, för att alla minsann får gå igenom det ändå (vilket är rent skitsnack, jag har tack och lov själv sluppit de erfarenheterna till exempel)?

Jag håller med dig. Jag har inte heller några negativa erfarenheter i bagaget.

Just den av de här två killarna som hon umgås mest med känner jag inte alls men har uppfattat honom på dotterns tidigare berättelser som lite mesig, jag vet också att han tjatat, tidigare på i princip samtliga i tjejgänget om att bli tillsammans och vet att han länge tjatat på dottern.
🚩🚩🚩🚩

Hade den här tråden handlat om två vuxna personer, en ung kvinna och hennes tjatiga manliga vän, då hade folk antagligen sagt att precis alla varningsklockor ringer och att hon snarare borde umgås med någon som kan ta ett nej utan problem. Scenariot blir inte ett dugg bättre av att tjejen är 15 år och att killen är en 18-åring som dessutom har tjatat på så gott som alla 14-15-åringar i det tjejgänget.

Det förvånar mig lite att den här passagen passerat ganska obemärkt förbi, för det där beteendet är inte ok.

🚩🚩🚩🚩

Hade den här tråden handlat om två vuxna personer, en ung kvinna och hennes tjatiga manliga vän, då hade folk antagligen sagt att precis alla varningsklockor ringer och att hon snarare borde umgås med någon som kan ta ett nej utan problem. Scenariot blir inte ett dugg bättre av att tjejen är 15 år och att killen är en 18-åring som dessutom har tjatat på så gott som alla 14-15-åringar i det tjejgänget.

Det förvånar mig lite att den här passagen passerat ganska obemärkt förbi, för det där beteendet är inte ok.
Jag har nog också tänkt så genom tråden. Sedan tror jag (hoppas) att just denna killes tjatförsök just handlar om att han är lite mesig och vill ha en flickvän liksom, eller hur man ska säga, inte kanske ett helt otroligt scenario bland ungdomar i den åldern.

Nåväl, kan ju uppdatera hur läget är nu i alla fall: Dottern har börjat umgås mer med killen, det är alltid dottern som åker dit då den familjen dels bor betydligt större än här och han bor i samma stad som hon går i skolan. Det känns ok, det har inte varit tal om att sova över mer (kanske för att de föräldrarna också verkar vettiga och säkert skulle säga nej). När det kommer till kompisen så eskalerade det för ett par veckor sedan när hon gav dottern några av sina tabletter mot ADHD och ångest som dottern svalde med hull och hår. Dottern har ingen utprövad medicin ännu. Som jag skrivit tidigare snackar vi alltså som jag skrivit innan om en dotter som har noll konsekventänk och som är väldigt lättpåverkad. Efter att det gjordes och vi faktiskt blev förbannade ffa på de andra föräldrarna som inte ger en enda konsekvens och faktiskt tog upp det med skolan, försöker vi minska tiden med just denna kompis vilket ännu så länge faktiskt fungerar när dottern umgås med med killen själv. Jag hoppas det fortsätter så, har ännu inte träffat killen då dottern inte vet vilken relation de har, men vi bor i ett litet samhälle och andra kompisars föräldrar säger att de själva inte skulle vara oroliga om deras döttrar skulle hänga med denna kille så utåt sett verkar han vara ok, inåt vet man ju aldrig... Nåväl där är vi nu. Det kommer dock en sommar här snart så får väl se vad som händer då.

Liknande trådar

Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 029
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 161
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka