Bukefalos 28 år!

Blessyrer i föräldraskapet?

A

Alanis

JA, eller vad skulle jag kalla det??
Är det fler än jag som med jämna eller ojämna mellanrum kommer till jobbet med blåtiror, bulor, rivmärken och annat som ni fått av era barn??
Jag bytte jobb efter föräldraledigheten och har under mitt snart ett år på nya jobbet kommit med minst tre anmärkningsvärda skador i ansiktet. Värsta var nog blåtiran som min son nockade dit vid nattning när jag inte var beredd. En vecka var det röd bula, svartrött märke och rött öga, grön-gult, ja ni vet blåmärke. Inte snyggt. Jag undrar vad de tänker om min man, om mina sanningsenliga förklaringa låter trovärdiga. Illa nog att jag kom haltande på anställningsintervjun efter en ryggfraktur. Den gången hade jag i alla fall åkt av hästen.
Är jag bara ouppmärksam, saknar reflexer eller är ni fler som "drabbas". /Alanis
 
Sv: Blessyrer i föräldraskapet?

Jag har faktiskt inte haft en enda synlig "skada" (har 2 st 3-åringar). Blev dock biten i låret en gång (jag tror att det var för att det såg så gott och dallrigt ut....)

Jag tror att det är helt olika hur "fysiskt" utåtagerande barn man har, jag har en vän som åkt på både bett och rivmärken även när barnet blivit äldre.
Det är nog bara att ta det lugnt (och hoppas att din man inte blir anmäld;)), ju bättre de blir på att uttrycka sig verbalt desto mindre "fysiskt" utåtagerande brukar de bli.

Hur gammalt är barnet?
 
Senast ändrad:
Sv: Blessyrer i föräldraskapet?

Hihi jag sitter just nu med fläskläpp. Ibland är det inte kul att samsova! Fast värst var när han fick tag i mobilen och drog ner den i sin sovande pappas huvud :D Inte kul sätt att vakna på!
 
Sv: Blessyrer i föräldraskapet?

Jo, vi får hoppas vi slipper anmälande av maken.
Barnet är snart 2 år, men har sedan 9 månaders ålder kastat sig bakåt när han inte får sin vilja igenom. Nu har han börjat lära sig alternativa strategier, men tar sina återfall. Jag verkar inte ha lärt mig att akta mig i alla fall.

Vindvissla: vi samsov till han var nästan 1,5 år och då inträffade diverse knockar. Bl a min omtalade blåtira. Man är ju själv trött när man ligger där och har inte vett att akta sig. Nu handlar det ju en del om våldsamma kramar eller kastningar i sängen/soffan.

Men, huvudet verka ju klara en hel del smällar så man får vara glad för det:grin:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp