Bli aldrig pensionärer eller funktionsnedsatta

Efter 40 minuter i telefonkö, hos sjukresor

När ska du åka?
8.40 och ska vara där för incheckning 2 1/2 timme tidigare.

Hur dags blir det då?
Jag ber om ursäkt, jag har inte rest någonting på nästan 40 år... så jag behöver HJÄLP. Jag behöver vara där klockan 6 den 26 augusti.

Ja, just så blir det ju. har du ledsagare?
Nej, bara ledsagning på flygterminalerna. Men jag har en resväska, en ryggsäck som handbagage, en rullstol och en rullator.

Man får bara ha ett hjälpmedel.
Snälla nån, jag har hållit på att förklara för byråkrater och tjänstemän i sju veckor att det är en rehabiliteringsresa. Då måste jag väl få ta med mig mina ihopfällbara hjälpmedel, de är redan inskrivna på flygplanet.

Eh... jag måste kolla med trafikledaren, kan jag återkomma?
Ja tack, jag vill samtidigt boka in hemresa den 23 semptember landning 23.40 och sedan utcheckning...

Hmm... utceckning tar nog en timme, har du hjälp till entrén?
Ja, det har jag

OK, jag återkommer när jag vet lite mer.
Tack så mycket...

Sen ringde hen 4 minuter senare och skulle ha flightnumret på planet när jag åker hem.
Och det fick hen.

Jag har avrapporterat till kurator och nu ska jag sitta här och vänta med spänning.
 

Sofia Teneriffa ringde, väldigt tillgängligt i Los Christianos, man kan rulla ut med rullstolen på kvällarna och ta en fika runt knuten... Hjälp finns för kompressionsstrumpor. Jag ska höra av mig nästa vecka för att få telefonnumret till Natalie, som möter upp mig på flygplatsen. Och nu är Sofia på plats måndag-fredag för frågor 10-17...

Man kanske ska emigrera till Teneriffa i stället...
 
Sofia Teneriffa ringde, väldigt tillgängligt i Los Christianos, man kan rulla ut med rullstolen på kvällarna och ta en fika runt knuten... Hjälp finns för kompressionsstrumpor. Jag ska höra av mig nästa vecka för att få telefonnumret till Natalie, som möter upp mig på flygplatsen. Och nu är Sofia på plats måndag-fredag för frågor 10-17...

Man kanske ska emigrera till Teneriffa i stället...


Ja hela området i söder på Teneriffa som heter Arona har de jobbat med för att få så handikappvänligt som möjligt. Arona har vunnit pris för sin handikappvänliga strand till exempel. Det finns både flyttbara och fasta ramper ner på stranden . Det finns också handikapptoaletter och lite andra hjälpmedel tror jag. Har också sett när jag varit där att personer i rullstol har fått viss hjälp av livvakterna på stranden. Men det vet säkert rehabcentret mer om.
 
Ja hela området i söder på Teneriffa som heter Arona har de jobbat med för att få så handikappvänligt som möjligt. Arona har vunnit pris för sin handikappvänliga strand till exempel. Det finns både flyttbara och fasta ramper ner på stranden . Det finns också handikapptoaletter och lite andra hjälpmedel tror jag. Har också sett när jag varit där att personer i rullstol har fått viss hjälp av livvakterna på stranden. Men det vet säkert rehabcentret mer om.
Det var exakt det, hon sa
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp