Bli av med marketplace

Mirre

Trådstartare
Någon som hört talats om detta?

Hörde av en anhörig att dess förälder inte längre får, som jag förstod det, ha tillgång till marketplace på facebook. Enligt min anhöriga var det tydligen vanligt förekommande numer vilket jag inte alls tror på. Hen blev jätteförvånad när jag sade att jag har marketplace och lade ut annons där senast idag.

Jag tänker ju att personen själv måste ha gjort något för att bli spärrad därifrån.
 
Det verkar ju inte vara något som "bara händer", i alla fall.

Screenshot_20240204_230836_Chrome.jpg
 
Jag tror mig hört om det i samband med att de försökt lägga ut annonser som inte "passat FB" dvs kläder där märken syns eller att de nämnt dessa eller boobs så medans personerna fortsätter förvirrat lägga upp annonser på äkta varor eller bröstpumpar så har de lyckats bli bannade på Marketplace. Om jag nu inte drömt konsekvensen av regelbrytande av misstag:D
 
Det är väl bara om man blir bannad som man ”blir av” med marketplace?

Har aldrig hört att någon blivit av med det annars.
 
Jag har inte blivit bannad, men fick någon slags varning av Facebook när jag skulle sälja biljetter till ett lokalt event i en säljgrupp. Man får visst inte sälja den typen av varor.
Har även hört om andra som fått varningar pga nämnt specifika varumärken eller liknande. Facebook verkar ha fått strängare regler för vad man får sälja.
 
Jag blev tillfälligt bannad för några år sedan. Bland annat för denna annonsen 🙄 Det var något om en väska också för typ 50kr där märket syntes som de ansåg var en förfalskning, men förutom det så minns jag ingen annan varning. Tror banningen höll i sig i en vecka
2020-09-29.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 893
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 868
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 191
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp