Bukefalos 28 år!

Bli lycklig/Sitter fast

Silencer

Trådstartare
Visste inte vilken rubrik jag skulle ha på den här tråden egentligen... Vet inte ens vad jag vill med tråden och vet egentligen inte vad jag ska skriva, men jag känner att jag måste få ur mig lite annars kommer jag att bryta ihop och bli galen.

Jag har hela mitt liv väntat på att livet ska börja, men ingenting händer. Visst, många hyffsat bra saker ha väl hänt också men jag är inte lycklig, jag lever inte som jag vill leva.
Just nu känns det bara som att allt kommer gå åt helvete. Ligger efter nå fruktansvärt i skolan, ekonomin är åt helvete, jag blir bara fetare å fetare osv osv.
Jag är singel fast ändå inte (komplicerat) och bor själv fast jag inte vill (tror jag). Oftast vill jag ha sambo och barn men ibland känner jag bara för å skita i allt vad män heter å va singel resten av livet...men det känns ju otroligt sorgligt det också...
Har träffat en man i ungefär 3 år som egentligen gör mig mer olycklig än lycklig, men man är ju kär och dum...tror inte han älskar mig egentligen, det är nog mest bekvämt att ha mig där när han vill/när han har tid osv.

Hur fan gör man för att komma vidare? Hur skapar man det liv man vill ha?

Jag vill ha en livspartner att dela allt med, jag vill ha jobb, ev ett barn till, gå ner i vikt mm mm. Jag vill så jävla mycket men kommer ingenstans!
Vad ska jag göra?? Ge mig råd!
 
Sv: Bli lycklig/Sitter fast

Jag känner igen känslan av att vänta på att livet "ska börja".
Jag trodde att jag alltid skulle vara kvar här, i samma by med samma jobb, fast jag inte trivs 100%.
Men jag har bestämt mig för att byta både jobb och stad. Skitläskigt och spännande på samma gång. Framförallt extremt välbehövligt för mig. Jag insåg att jag nu inte lever mitt liv för min skull och det ska jag börja med.

Det får vara mitt första steg. Vad nästa steg blir får jag fundera på när jag klarat av steg ett.
 
Sv: Bli lycklig/Sitter fast

Hur fan gör man för att komma vidare? Hur skapar man det liv man vill ha?


Vad ska jag göra?? Ge mig råd!

Börja med att älska dig själv! Lätt att skriva, men svårt att genomföra... DU är den person du kommer att dela resten av ditt liv med och det underlättar om du, åtminstone, tycker om den personen :)

När du kommit så långt, kan du börja ta itu med de andra problemen... Jag vet, det är svårt att vänta, man vill ha en quick fix... Beta av de andra problemen, gör gärna en lista över vilka som är viktigast! Beta av listan eftersom! Belöna dig själv när du gjort en punkt! (Kanske inte med något ätbart, eftersom du skrev att du ville gå ner i vikt! ;) Men det finns ju annat!)
 
Sv: Bli lycklig/Sitter fast

Lånar mig själv! :)
Vänta INTE på att livet ska börja, när du fixat a, när du fixat b etc! Det pågår NU!!!
 
Sv: Bli lycklig/Sitter fast

Fundera på hur just du skulle vilja ha det för att vara lycklig (om det är det du vill vara) och börja ändra småsaker som sen kan bli större saker när de läggs ihop.

Jag hade en liten livskris för ett tag sen men insåg att jag aldrig kommer bli en sån där person som är superlycklig med hela min tillvaro oberoende om jag skulle vara superkär jämt, ha ett superjobb och ett superhus. Min personlighet är inte sån helt enkelt, är alldeles för cyniskt lagd så skulle snart hitta fel ändå:p. Jag är NÖJD som jag har det och det är nog det mesta jag någonsin kan hoppas på.
 
Sv: Bli lycklig/Sitter fast

Börja planera för de förändringar du vill ha. Börja med det som är lättast att påverka och förändra.

John Lennon sa ungefär: Life is what happens to you while you´re busy making plans.
 
Sv: Bli lycklig/Sitter fast

Om skolan strular och pengarna är slut kanske det är dags att ta en paus i plugget och jobba lite? Fundera på om utbildningen är rätt och i så fall plugga ikapp och börja igen.

Om du har en karl du borde bryta med kanske det skulle hjälpa att söka jobb på annan ort/utomlands och komma bort en stund. Du kommer troligen inte att hitta en bättre partner så länge du är upphängd på den gamla. Och det låter som ett långvarigt förhållande med familj är viktigt för dig.
 
Sv: Bli lycklig/Sitter fast

Jag känner verkligen igen mig i att sitta och vänta på att livet ska börja. Jag hade en sambo fram till årsskiftet som bara fick mig att känna mig otillräcklig :( och i övrigt en livssituation som fick mig att må dåligt. Men jag kämpade för att få ett jobb som jag trivs med, vilket jag har idag och situationen mellan mig och mitt ex var ohållbar så jag gjorde slut. Lever jag idag som jag vill? Nej men jag är påväg, nu kan jag åtminstone se de fina killarna som finns där ute och jag kan uppskatta mitt liv på ett annat sätt. Jag ser inte längre på mitt liv som det vore över och jag har börjat drömma om framtiden, vilket jag inte har gjort på flera år.

Mitt råd är att träffa en kurator eller liknade (finns på de flesta utbildningar), det har i alla fall hjälpt mig att se mitt liv ur en annan vinkel och hjälpt mig med min dåliga självkänsla. Hade inte din ekonomi varit dålig hade jag tipsat dig om att gå privat till en psykolog, för det är verkligen värt det. Jag kan inte säga vilken väg du ska gå men någonting måste du börja med. Finns det någon träningsform som du tycker är rolig?
 
Sv: Bli lycklig/Sitter fast

Jag vill ha en livspartner att dela allt med

Ut och rör dig bland folk, och leta efter en livspartner, inte en man som gör dig olycklig. Dejtingsidor, aktiviteter m.m

jag vill ha jobb

Sök, sök och åter sök. Prata med arbetsförmedlingen om vad som kan göra dig mer attraktiv på arbetsmarknaden.

ev ett barn till

Det lär lösa sig automatiskt när du ordnat första punkten

gå ner i vikt

Förlåt mig, men träna och tänk på vad du äter. Det är faktiskt inte mer avancerat än så.

Vad ska jag göra?? Ge mig råd!

Problemet verkar ju ligga i att det du gör nu uppenbarligen inte funkar för dig. Mitt tips till dig hade varit att du rår om dig själv och gör det som får dig att må bra. Resten kommer att falla på plats med tiden :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 243
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 082
Senast: movi
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 388
Senast: hundtant
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 846
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp