Bli tvingad att ändra heltidsschema?

Nuvarande arbetstider 07:30-16:00.

Kan man bli tvingad att ändra sitt schema och jobba till 16:30 vissa dagar och att gå hem tidigare andra?

Frågan kommer bli aktuell på min arbetsplats och jag är nöjd med mina tider. Orkar och vill inte jobba längre dagar.

På mitt jobb har många ett visst antal timmar de ska jobba per månad. Någon som jobbar heltid kan ha mellan 20-60h arbetsveckor. Så om du inte har annat avtalat så finns det rätt mycket utrymme för arbetsgivaren att fördela dina timmar.

På mitt jobb har många ett visst antal timmar de ska jobba per månad. Någon som jobbar heltid kan ha mellan 20-60h arbetsveckor. Så om du inte har annat avtalat så finns det rätt mycket utrymme för arbetsgivaren att fördela dina timmar.
Jo jag har på andra verksamheter arbetat på helt andra scheman vilket varit ok. Nu jobbar jag på en verksamhet som bara har öppet dagtid och ska täcka upp en reception.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
821
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
7 501
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 862
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det... 2
Svar
37
· Visningar
3 853
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025