Blingat VS Stilrent

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare idalina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 749
I

idalina

Hur gillar du det; blingat, eller klassiskt stilrent?
Var går gränsen?, och hur resonerar du gällandes de olika diciplinerna?

Jag måste nog säga att jag är mer åt det stilrena hållet, men jag börjar tveka faktiskt. :p

*nyfiken*

Sv: Blingat VS Stilrent

Jag gillar bling, men det får inte gå för långt. Stilrent med lite snygga och utstickande detaljer, typ ett färgglatt schabrak är snyggast. I hoppningen kan mab blinga på lite extra, men i dressyren tycker jag det mesta ska vara så enkelt som möjligt.

Jag gillar båda delarna, lite efter humör och dagsform :)

Oavsett hur mkt bling det är måste det ändå kännas smakfullt dock :D

Både och faktist! Fast inte för mycket bling :bump:

Stilrent!!!:cool:

Dekorationer ska vara diskreta, typ en tunn, klassisk brodyr på pannband och/eller nosrem, nitpannband kombinerat med slät nosgrimma, eller bara några diskreta stenar på pannbandet. Stenar och andra dekorationer skall vara enfärgade, helst vita. Regnbågsfärger eller starkt färgade stenar går helt bort!

Schabrak, täcken, lindor och skydd ska vara i svart och vitt, eller dova färger som beige eller brunt.

En häst som passar i det, en mycket mörk häst eller en skimmel, kan få ha en bjärt accentfärg, typ rött, men aldrig på hela utrustningen samtidigt. Rött täcke kan kombineras med röd grimma i hagen, men vid ridning får man inte ha t.ex. både röda lindor, rött schabrak och rött pannband samtidigt. Det får aldrig bli för mycket!:eek:

Hjälmar med synliga "lufthål" är jättefult, speciellt om man blingar dem dessutom! Små stenar på spö och handskar kan gå an, om ekipaget i övrigt är diskret utfört.

Stilrent är klart finast. Ordentligt bling på pannband är fint! Typ OS.
Men då ska det BARA vara på pannbandet.

Jag måste nog säga stilrent faktiskt, tycker det är finast. Men visst någon liten bling detalj skadar ju inte.;)

Jag som älskar dressyr tycker STILRENT är snyggast.

Det passar bäst, enligt mig :p

stilrent med något som sticker ut.
Hästarna är så vackra att man ska se dem och inte bara utrustningen ;)

Jag tycker om både stilrent och rätt så galna färger och bling. Bara det är snyggt matchat och inte går till överdrift, Hööks helrosa ponny tex. var ju ingen höjdare.

Jag vill gärna se mer vågat på dressyrfronten, de flesta där är alldeles för fega. Vitt och svart eller på sin höjd marinblått. Nä, mer färg! (fast på ett snyggt sätt.)

själv gillar jag färg och bling i massor. matchar gärna lindor+schabrak+pannband+mig själv
gräsligt enligt vissa, snyggt enligt andra

Absolut stilrent! Gränsen går vid pannband med mässningsnitar som är putstat så det glänser ;) Men då måste alla andra spännen vara putsade också :angel:
Dock kan ett pannband med stenar i olika färger vara fint på dressyrhästar. Men jag rider inte dressyr själv så det har inte jag...

Men är det bara jag som tycker att dressyrryttare är de som har mest bling? Typ Swarowski stenar överallt på handskar, pannband, spön, stigbyglar och allt vad det finns. Och jag har sett svårklass ryttare matcha lindor och shabrak i båda rosa, organge, rött och massa olika färger, samt en ryss som var sponsrad på något sätt av Swarowski, haha där kan man snacka om att det var bling :p
Tycker inte hoppryttare har lika mycket och absolut inte fälttävlansryttare, vi är nog stilrenast av alla :D

Stilrent helt klart! Är allergisk mot blingade saker :angel:

stilrent absolut. visst är det kul med lite detaljer, men jag sträcker mig inte längre än snygga pps på schabrak & täcken, pannband med stenar eller nitar, iofs är jag en sucker för mönstersömmar men det kanske inte är bling :p när det kommer till ryttaren så är lite bling på hjälmen max för mig... jag är en ryttare på en häst, ingen jävla cheerleader på en julgran.

jag tycker det är snyggast med en välskött häst & ryttare (alltså inget slafs med illasittande kläder och rufsig man/hår). välmatchad, hel&ren utrustning.

jag är hoppryttare men jag ser helst det stilrena i alla dicipliner, tycker det är tråkigt att hoppningen börjar bli så "plottrig", många ser ju jättelöjliga ut... då är dressyren bättre! hej-jag-är-überkonservativ :p

Det beror på... Jag är nog olika från dag till dag! Måste man bestämma sig för det ena? :D Det är supersnyggt med stilrent till min fux och typ vitt eller marinblått schabrak.

16512270.jpg

16512267.jpg

Men det är kul med bling ibland också. Eller mitt blå schabrak med får på!! :D

16512623.jpg

En lagom färgmatchning är inte heller fel!

16512269.jpg

Hm. Både och. :D
Blingbling är väl inte det bästa jag vet, jag är mer av ett färgfreak när det gäller utrustning! :love:

Jag börjar bli lite trött på att se alla pannband med stenar och diamanter och jox, -skönt att se ett normalt slätt nån gång! :p
Det gäller inom alla discipliner. Men i dressyren borde man satsa mer på färg tycker jag! :bump:

Jag gillar bägge delar! Varför välja när man kan variera mellan de bägge?! :d

Jag gör ingen skillnad mellan hoppningen eller dressyren. Dock skulle jag inte "överblinga" på någon gren, och allra minst i dressyren. Så ska jag välja vilken gren som är mest stilren får det nog bli dressyren då. Men som sagt, ett fint gnistrande pannband tycker jag gör sig fint även på dressyrbanan!

Vad jag svamlar! Jag ska nog gå och lägga mig nu! :p

Senast ändrad av en moderator:

Hur gillar du det; blingat, eller klassiskt stilrent?
Var går gränsen?, och hur resonerar du gällandes de olika diciplinerna?

Jag måste nog säga att jag är mer åt det stilrena hållet, men jag börjar tveka faktiskt. :p

*nyfiken*

Hej!

Jag gillar både och!

I dressyren vill jag ha stilrent med svart och mörkt blå schabrak, mina tröjor i samma färg. Inget glitter på tränset men mässingsspännen och stigbyglar i mässing. Hästen är flätade så inte den långa manen flyger fritt.

I hoppningen vill jag gärna ha mer glitter (rumpa och svans) och kanske lite färg på schabraket. Manen kan få flyga fritt.

I distansritten/uteritten har jag ett knallblått plastträns med tillhörande tyglar. Ridbyxor med revär i samma blåa färg. Letar nu med ljus och lykta efter ett schabrak i samma blåa färg. Funderar även på att köpa blå färg på burk och spraymåla mina säkerhetsstigbyglar som är i plast. Hur kul vore inte det!

Både och, stilrent är snyggt men jag är vääldigt svag för lite bling och strass här och där...:angel:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 514
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 187
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 146
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
987
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?