Blingat VS Stilrent

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare idalina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 749
Sv: Blingat VS Stilrent

Stilrent!
SKa det vara blingat ska det vara diskret! Några stenar på pannbandet eller så...
Har jätte svårt för bling :o

Jag gillar lite allt möjligt. Jag är en allroundmänniska så jag klär mig och hästen efter disciplin för dagen :D

Drömmen är en hel "garderob" - planen är att min häst ska ridas både i dressyr, hoppning, distans och western. Då blir det ju gärna lite mer bling och schabrak som ser dyra ut till hoppningen med matchande skydd, klassiskt träns och diskreta benlindor i dressyr, nylonträns i någon stark (neon?) färg till distans - gärna med matchande nylonbrösta :d. Till western blir det gärna flashiga träns med mycket dekorationer och chaps med fransar :D

Har inte kommit så långt med varken garderoben och hästen kom i lördags men man får väl ha lite drömmar :cool: Skulle dock ALDRIG klä in halva hästen i fårskinn. Hellre massa bling då!

... Men får väl erkänna att såhär till vardags är vi extremt oprententiösa och är varken blingade eller stilrena, snarare bonnläppar...

Mja, jag gillar allt lite bling..Väldigt snyggt, tycker jag med bling på pannbandet (dock inte i olika färg:eek:) Sen älskar jag min hästs nyaste grimma..Bling!:D
hedwig_blinggrimma.JPG

Jag gillar lite allt möjligt. Jag är en allroundmänniska så jag klär mig och hästen efter disciplin för dagen :D

Drömmen är en hel "garderob" - planen är att min häst ska ridas både i dressyr, hoppning, distans och western. Då blir det ju gärna lite mer bling och schabrak som ser dyra ut till hoppningen med matchande skydd, klassiskt träns och diskreta benlindor i dressyr, nylonträns i någon stark (neon?) färg till distans - gärna med matchande nylonbrösta :d. Till western blir det gärna flashiga träns med mycket dekorationer och chaps med fransar :D

Har inte kommit så långt med varken garderoben och hästen kom i lördags men man får väl ha lite drömmar :cool: Skulle dock ALDRIG klä in halva hästen i fårskinn. Hellre massa bling då!

... Men får väl erkänna att såhär till vardags är vi extremt oprententiösa och är varken blingade eller stilrena, snarare bonnläppar...

Härlig inställning! :D Varför låsa sig till en disciplin och en stil liksom?
Och ja, det tenderar att bli lite skillnad på vad man gärna VILL klä sig och sin häst i. ... Och vad man verkligen KLÄR sig och sin häst i ... :cool: :angel:
Själv kan jag ha på mig mina finaste ridbyxor och matchande utrustning ena dagen, för att nästa dag rida i jeans/mjukisar och totalt omatchad häst! :rofl:

Bling har jag bara på pannbandet, resten av lädret ska vara stilrent oavsett disciplin.
Färger har jag en del, fast det mest utstickande är väl ljusblått och ett rött schabrak, är ganska diskret :p

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 185
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 146
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
987
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka