blinkande benreflexer till häst

Sv: blinkande benreflexer till häst

Har inte Granngården det? *funderar*

Hej!

Med tanke på hur duktiga hästar brukar vara på att tappa reflexer är det nog smartare att köpa blinkreflexer och sätta runt sitt eget ben. Kolla i hundaffärer, en hundhals och ett människoben är ju ofta ungefär samma storlek.

Har inte sett blinkreflex till hästben någonstans.

Jag trör förresten att det finns blinkande benreflexer till häst på Sharpmans i Östergötland. Fast att köpa ett till sig själv är inte dumt heller. Jag har ett gult reflexband med kardborre och blinkande röda lampor på min arm när jag rider. Det har jag köpt på Biltema! :D

Vad gav du för det på Biltema? Och vad är det för band? Kardborre a-la benreflex eller resår a-la hjälmreflex? :D

Jag har köpt sånna på staiol.. 2 st/99 spänn.. Men ena har fått lite glappkontakt. Resår!! har dem på mig, inte på hästen.

Passar dom ett hästben, eller är de gjorda för tjockare ben?

Är också på jakt efter blinkande benreflexer, tycker vanliga syns så dåligt..

Ja, det vet jag väl? Jag frågade ju om de skulle kunna passa ett hästben, eller om de var för stora för det.

*kl*
Allt med ljus på som man använder i trafiken bör/skall ha fast sken
Så blinki-blink är inte alltid så bra. Kolla med farbror blå-vit.
Blinklampor på ex cyklar är ju inte tillåtet även om många använder det.

Apo

något jag rekomnderar är three horses ben blinkreflexer (till människor)De drar två Aa batterier o lyser jättebra. Tror dock inte de går att ha på häst ben, men dessa syns verkligen bra i bäckmörker o man kan välja om man vill ha tänt hela tiden eller om man vill ha blinkningar. Det är röda o gula dioder i ett slagtåligt plast hölje med karborr.nu kom jag på att det borde ju gå o sätta den runt hästens svans, det vore fränt o det borde sitta still, ska prova så fort jag kan,skoj. En liten kul grej ja provat är att jag har trätt min egna reflexväst(en sådan med bara band) runt hästens hals, så så kan man göra om man har en väst över, lyser bra!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 908
Senast: Görel
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
551
Senast: Youmeoh
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka