Blir det tokfult eller?

Widerberg

Trådstartare
Det senaste året har jag haft svart sadel och ljusbrunt träns+förbygel
till min häst men nu ser tränset riktigt tråkigt ut och jag tänkte
byta till ett svart jag har här hemma någonstans.
Problemet är att jag inte äger någon svart förbygel eller martingal :crazy:
Kan man visa sig ute bland folk och på träning med svart träns, svart
sadel och ljusbrun förbygel eller det går verkligen inte för sig? :D

Sv: Blir det tokfult eller?

Ja, det blir tokfult! Lägg förbygeln i svart ekol-olja å låt den ligga där i några veckor så kanske den blir svart sen ;) lr iallafall mörkbrun...

By the way, skriver endast vid den här tidpunkten för att jag vaknade och kunde inte somna om...:o

Eh ja, det blir fult. Men det är ju fult med ljusbrunt träns till svart sadel också, så folk som brukar se dig på träning osv, kanske inte reagerar så mkt...

Den måste ha både förbygel och martingal eller?

Ja, precis. Det passar inte alls med ljusbrunt träns och svart sadel... Ljusbrun sadel och svart träns däremot går bra om man har svart förbygel och svart lädersadelgjord till också.

Mentan: Det finns ju jättebilliga förbyglar på Hööks å Börjes, om du inte e så märkesfixera så kan du ju beställa en sån.

dagens i-landsproblem :angel: typ.
Huvudsaken är väl att det fungerar.

Haha eller hur :p

Och ja, det är fult med svart sadel och brunt träns. Men det ser ju iaf
bättre ut än om allt är svart utom förbygeln.
Får väl spara ihop till ny förbygel då. Attans :D

Kung Bob: Ja annars hade jag inte haft det.

Freja_: Det har du rätt i. "Hej Hööks" :D

Prova och se vad som händer. Om de andra på träningen vägrar prata med dig och tränaren skriker att allt du gör är fel eller totalt ignorerar dig. DÅ har du fel färg på förbygeln.
Om alla är som vanligt även hästen då kan du rida vidare med din bruna förbygel.
// Linda

Jag skulle inte ens rida i skogen med det! :eek: Det GÅR ju inte!! Inte för mig iaf... :p det svider i mina ögon då.

Men har du redan haft ljusbrunt träns och svart sadel :crazy: så är väl folk vana vid det... :angel:

Ja, det blir det :p

Jag skulle LÄTT köpa en förbygel/martingal hos Hööks för typ 300
kronor om du inte kan köpa en "bättre" på en gång. Den duger nog
ett tag så länge hästen inte är väääldigt bortskämd haha :angel:

mahlmt skrev:
Prova och se vad som händer. Om de andra på träningen vägrar prata med dig och tränaren skriker att allt du gör är fel eller totalt ignorerar dig. DÅ har du fel färg på förbygeln.
Om alla är som vanligt även hästen då kan du rida vidare med din bruna förbygel.
// Linda

Ha ha håller fullständigt med:bow:

Så alla, nu kan ni andas ut (och sluta tycka jag är helt konstig:angel: )...

Jag hittade en svart förbygel i källaren! :banana: Nu ska vi vara enfärgade :D :angel:

Mentan skrev:
Så alla, nu kan ni andas ut (och sluta tycka jag är helt konstig:angel: )...

Jag hittade en svart förbygel i källaren! :banana: Nu ska vi vara enfärgade :D :angel:
:devil: Nä, kom igen och våga lite. Jag tycker du är en fegis :p
// Linda;)

Nej jag köpte precis en svart martingal av anledning att jag bytte min ljusa sadel. Så nu har jag tre martingalar :p Men jag rider inte med omatchande grejer heller :o

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
633
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 195
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 148
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka