. Skulle du kunna tänka dig att göra så mot en annan människa på ditt jobb? Inte hälsa neutralt eller medvetet titta bort? Jo jag anser faktiskt att man kan kräva av vuxna människor att uppföra sig som sig bör mot andra. Jag skyller inte alls något på denne person, det är min personliga uppfattning att personen (kanske utan att vara medveten om det själv) har en dominant attityd mot de andra och de reagerar på det. Och jag ska inte kalla personen så längre. Det var bara att jag kände mig lite nere för stunden då jag skrev det första inlägget.
Om du visste hur mycket jag går tillbaka till mig och vrider och vänder på hur jag kunde gjort något annorlunda. Jag leder så gott jag kan och blir själv utsatt för härskare. (var läser du ut att jag ägnar mig åt den typen av agerande?)
Jo jag har det som krävs för att bli Chef. Jag blev utvald bland väldigt många sökande och fick genomgå en del mer eller mindre roliga tester. Och det är dessutom inte första gången är är det heller, men i den här omfattningen är det "första" gången.![]()
Usch, jag kanske var lite för hård i min bedömning av dig. Förlåt, det var inte snällt. Drog nog lite för hastiga paralleller till en chef jag har haft en gång. Hon härskade varvat med fjäsk. Det var jättejobbigt och dödade all arbetsglädje så jag sa upp mig.
Du har fått många bra tips här i tråden tycker jag, lyft dina medarbetare och använd dig av deras olika roller och förmågor. Såsom lillpåven, använd dig av honom att få gruppen dit du vill istället för att trycka ner honom.
Berätta gärna hur det går!