Blir hästar galna av kärlek?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare v-soder
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 710
V

v-soder

Mitt problem kan tyckas larvigt men det är jättejobbigt!
Jag har en 18-årig liten halvblodsvallack som alltid har varit lätthanterad och lugn.

Han går på sommarbete med ett fullblodssto (flockens ledare) och tre russ.

Nu till saken: Jag kan inte längre ta ut min häst för ridning, eftersom så snart det sker börjar stoet att kalla. Min häst blir som tokig och börjar hoppa runt, stegra sig och ropa tillbaka. Idag blev det så illa att han skadade sig riktigt illa i ena frambenet :cry:

Det blir en lång konvalecens, men han kan åtminstone gå kvar på betet. Ingen ridning mer i sommar förstås. Han kommer inte bo ihop med stoet till hösten, men jag måste väl ändå kunna ta ut min häst för inspektion, omskoning och dylikt nu i sommar.

Har någon av er råkat ut för detsamma? Jag behöver råd. Hur hanterar jag situationen med stoet?

Sv: Blir hästar galna av kärlek?

Det lättaste sättet är väl att ta ut stoet före. Om dom ändå inte ska gå tillsammans sen kanske det är lite tidsödande att försöka träna bort det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 978
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Nu behöver jag Bukes hjälp här i mina egna tankar och ångest, kan vara så att jag har lagt tråden helt fel. Som det ser ut nu så går...
Svar
6
· Visningar
1 713
Senast: Caress
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare... 10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 871
Senast: Lobelia
·
D
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny på detta forum och heter MArtine kallas Tine kort & gött. Har tidigare i mitt liv tränat/tävlat med olika typer av...
Svar
10
· Visningar
1 434
Senast: Cizma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka