Bukefalos 28 år!

blivande fadern o stora magen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Humelibumlan

Trådstartare
Hur har era "blivande fäder" reagerat på när magen växer?

Min sambo är en snäll kille, men har lite svårt att uttrycka känslor och det är inga stora känslo yttringar o glädjesprång hemma hos oss. Men efter att ha kikat in på den lilla i magen på ultraljudet, har min sambo ändrat från i mina ögon ganska ointresserad, till att gärna ha handen på magen.. :D

I helgen händer något lite kul, där min sambo hade blivit något överförfriskad på en fest och mer än salongsberusad (läs kraftigt full) kryper ner till mig i sängen, kikar på magen och sen säger högt o tydligt:
- Hallå där inne, det är pappa som talar!? :love: :rofl:
och efter en ganska ensidig disskution mellan min sambo o magen på ca 5 minuter, där han ömsom talat o ömsom lyssnat med örat mot magen o nickat, avslutar det hela med:
- Ja men vad bra, då ses vi när du kommer ut! :love: :rofl:
 
Sv: blivande fadern o stora magen?

:rofl:
Lite så där var min karl när vi väntade elin... Med den här så kan han lägga handen på magen när jag säger att den sparkar men är inte så värst engagerad i just magen... Han leker desto mera med elin och ser oftast till att jag får vila om jag behöver det och det är värt mycket! Fast jag ska väl erkänna att jag inte är så engagerad i magen heller... Jag längtar mest till när den kommer ut! ;)
 
Sv: blivande fadern o stora magen?

VA!!!!!! Är du på smällen???? :eek:

Grattis då :D :D ...Nu kommer du att få för dina synder :devil: en lite röhårig ettrig en :rofl:
 
Sv: blivande fadern o stora magen?

martha skrev:
VA!!!!!! Är du på smällen???? :eek:

Grattis då :D :D ...Nu kommer du att få för dina synder :devil: en lite röhårig ettrig en :rofl:
Martha? hallå?? :rofl:
Åh ja, en ilsken Rödfräs till.. :love:
 
Sv: blivande fadern o stora magen?

Martha, har du sovit?? Dags att vakna upp ur vinterdvalan hörru! :p
 
Sv: blivande fadern o stora magen?

Zenith skrev:
Martha, har du sovit?? Dags att vakna upp ur vinterdvalan hörru! :p

Martha bor på andra sidan världen..då är det inte lätt att hänga med på "dräktigheterna på Buke"... :D :D

AM
 
Sv: blivande fadern o stora magen?

*hihi* sådär har min man också gjort, mest vid första dräktigheten, men ägen med de andra två.. :p
Vi har kallat alla "maginnehåll" för Knyttet, innan de tittat ut. Och de har alla tre fått boken "Vem ska trösta Knyttet" upplästa för sig innan de tittat ut... :p
 
Sv: blivande fadern o stora magen?

Nafayette skrev:
Martha bor på andra sidan världen..då är det inte lätt att hänga med på "dräktigheterna på Buke"... :D :D

AM
Det är långt bort det! För du o jag bvor ju i andra änden! ;)
 
Sv: blivande fadern o stora magen?

Så vad skall gossen heta ? Töserna har så fina namn och jag är nyfiken.
 
Sv: blivande fadern o stora magen?

HTML:
- Ja men vad bra, då ses vi när du kommer ut!


:love: :rofl:

Åh, så sött sagt.... :D
 
Sv: blivande fadern o stora magen?

Ha ha, vikken söt kille :D ..
Min kille ska känna på min mage vaje dag för att se om den växt.. Men eftersom jag bara är i v 7 så har det inte hänt så mycket :p .. Förutom att mitt högra bröst har blivit större.. ;) . Och det klagar han ju inte på..
 
Sv: blivande fadern o stora magen?

:rofl:

Vilken söt man till pappa du har! :love:
Grattis till knodden!
 
Sv: blivande fadern o stora magen?

:D

Min man var ju väldigt inne på att vi skulle ha barn och när jag tillslut blev gravid vågade han knappt tro på det, och jag tror på sätt och vis att han inte kommit ur det stadiet ännu. Visserligen blev han lite säkrare när vi var på gynbesök men jag ser verkligen fram emot ultraljudet (på tisdag) så att han kan se på allvar att jag har ett foster i magen. Själv känner jag ju det och magen växer. Han verkar lite lätt skraj för min mage också och vågar knappt ta på den av rädsla av att något ska hända. Men jag är inte rädd, jag vet ju hur hårt gynekologen tryckte på undersökningen och då kan det ju inte vara farligt. Jag tycker mig ha läst att det är rätt vanligt att pappan inte riktigt kan ta till sig graviditeten förrän när barnet verkligen är fött. Vilken chock för de stackarna! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp