Blodgivare

Mysgrisen

Trådstartare
Har för mig att hunden måste ha en viss vikt för att kunna bli blodgivare, inte för liten alltså. Och då menar jag inte att man ska göda upp en cocker till 30 kg... ;)

Är det någon härinne som har koll på det?
 
Sv: Blodgivare

För människor är det 50 kg tror jag. Ska prova att bli blodgivare tänkte jag.... När jag nu kommer loss... Man ska ju ta sig hela vägen dit oxå... :smirk:
 
Sv: Blodgivare

Hunden ska väga minst 28 kg och får inte vara dräktig eller digivande tik.

//C
 
Sv: Blodgivare

Jag har hört 25 kg. Det är nog lite olika på olika kliniker - om du är intresserad kolla när du går till er nästa vaccination. Har de få hundar i sitt register kanske de blir glada över att få en till hund (om din ligger på gränsen) - även om de inte kan ta lika mycket blod från den mindre hunden.
Det är dessutom viktigt att hunden kan sitta still en stund. Ofta tas blodet genom en kanyl direkt ifrån halsådern eftersom det går fortare än ifrån benen (minst dubbelt så snabbt).
 
Sv: Blodgivare

Jo, det varierar nog lite från region till region, som sagt. Min vovve är blodgivare, men honom tappar de från benet så han ligger och myser av mina klappar under tiden. Det tar inte särskilt lång tid, men visst, jycken måste ju kunna ligga stilla en stund.

Hör efter på ditt loka djursjukhus.

//C
 
Sv: Blodgivare

Kollade länken, och det är just Strömsholm som ligger oss närmast. Min hund är för liten.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 599
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 094
Senast: DeCloe
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 686
Senast: Krumben
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 687
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp