Vilmasellbrand

Trådstartare
Frågar åt en kompis :
”En häst som går i samma hage som min har testa positiv för larver av stora blodsmaken.
Jag har själv inte hunnit kolla min häst men utgår från att chansen att den har de är stor, får jag och de andra som delar hage med denna häst åka i väg på tävling med våra hästar ?
Får klubben som har anläggningen hålla tävlingar på anläggningen trotts att stora blodsmaken finns ?”

Frågar åt en kompis :
”En häst som går i samma hage som min har testa positiv för larver av stora blodsmaken.
Jag har själv inte hunnit kolla min häst men utgår från att chansen att den har de är stor, får jag och de andra som delar hage med denna häst åka i väg på tävling med våra hästar ?
Får klubben som har anläggningen hålla tävlingar på anläggningen trotts att stora blodsmaken finns ?”
Såvitt jag vet finns väl inga begränsningar för att åka på tävling vid parasitangrepp?
Det är ju ingen smittsam sjukdom alls i den bemärkelsen?

Frågar åt en kompis :
Varför skulle dom inte kunna åka iväg?
Jag har haft stora blodmasken på en häst av 3 och bara den har visat och inte dom andra så det behöver inte vara mer än just den hästen som har det.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några... 2
Svar
22
· Visningar
1 412
Senast: Blyger
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Lucifer
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 030
Senast: Mint
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka