Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Var i dag på vårdcentralen då jag har lite yrsel från och till, dom kolla blodvärdet och det var bra.
Men jag undrar vad man kan se/misstänka OM det inte varit bra?
blodvärdet = blodets innehåll av hemoglobin, som finns i de röda blodkropparna och är transportörer av syre.
Har man för lite hemoglobin så kan man kanske tänka sig att man inte får ut tillräckligt med syre till vävnaderna och får hjärnan för lite av den varan så kan väl yrsel kanske vara ett tecken.
Hb påverkas negativt av brist på järn samt b-vitamin. Detta leder till anemi (blodbrist) vars symptom bl.a. är yrsel, trötthet, blekhet och andfåddhet. Här är en länk som kanske kan vara av intresse (även om du nu inte lider av anemi) http://www.1177.se/Halland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Blodbrist/
Kropp & Själ
Jag har tidigare i ungvuxen ålder endast varit i kontakt med kuratorn på vårdcentralen vilket tyvärr inte fungerade under 2023-2024. Tog...
Kropp & Själ
Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig?
Som jag har förstått det är...
Hästmänniskan En månad är ju inte lång tid om man tänker på avslitna muskler med mera. Låt det ta tid!
Har gått kurs i centrerad ridning för Anne och...