nilema

Trådstartare
Finns lite gamla trådar ang blogg.se men denna är lite nyare i sin art

Har tidigare haft blogg.se som bloggverktyg, bytte sedan till de alternativ som "mitt" webbhotell erbjöd. Trivdes ej där pga begränsade designförändringar & viss html begränsning (massor)

Gått nu tillbaka till blogg igen men det är efter att dom bytt plattform. Provade aldrig att mobilblogga där & nu har jag försökt ett antal gånger men det går inte.

Någon annan som mobilbloggar på blogg.se?

deras faq stämmer inte riktigt eller så är jag dum norrlänning för det står att man ska ställa in en kategori som MMS:en ska knytas till under blogg>kategorier & och markera att denna Kategori skall vara standardkategori för bildmeddelanden via MMS.

Hittar inget sånt......

& ja, jag har försökt vara i kontakt med deras support men utan lycka så jag testar bukesupporten istället

Sv: blogg.se

Jag började mobilblogga förra veckan, så jag vet inte heller hur det såg ut förr, men jag fattade det som att inställningensgrejen är den som bara står som Standardkategori.

Jag har under helgen försökt mobilblogga, men max 25% av mina MMS har registrerats. :mad:
Innan det hade vi redan problem med att inlägg registrerades och kom in i arkivet, men inte blev publicerade. (Gällde även vanliga inlägg.)
Men nu har alltså MASSOR med MMS bara försvunnit.
Dock verkar det som att det andra problemet, med publiceringssvårigheterna, vara löst.

Så just nu är jag inte så glad. (Jag har även haft problem med att ändringar i designen/layouten inte "kommit igenom".)

Förresten, bara jag som får två olika varianter av en och samma i blogg i olika webläsare?
I Internet Explorer är ALLT vänsterställt trots att det står centrerat i HTML-koden...

Jag har iofs webblogg.se men det är ju samma sak mer eller mindre.

Vet att mobilbloggningen låg nere ett tag, men nu ska det fungera igen. Jag har gjort det ett par gånger senaste tiden och det har fungerat finfint!

Du måste ju skapa en kategori för mms och välja att denna är standard för mmsinlägg. Och du måste regga ditt nummer också...

Sen bordet det funka :)

Problemet är att jag har ingen möjlighet att göra något standard för MMSinlägg
I kategorier kan jag enbart göra nya & välja nåt av dom som finns till standardkategorier...

Har lagt in nummret i bloggen + att jag skickat mms till det nummer som man ska men jag har aldrig fått någon bekräftelse, inte heller nåt svar från deras support.

Nu funkar det helt plötsligt :confused: :confused:
Provade skicka en bild & plopp var den där......

Ångrar mig, det var för 3 timmar sen

nu funkar det INTE! provat med MMS innehållande bild & med enbart text

Jag har gett upp mobilbloggandet helt. De senaste 5 försöken (eller är de fler? :crazy: ) har resulterat i...inget, just det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka