Bloggportal...?

Louiisee

Trådstartare
[Hoppas tråden ligger rätt nu hehe]
Hejsan allihopa! :)

Jag har under senaste året funderat på att skapa en blogg (ska handla om träning med min hund, hästar, lite vardag m.m.). Har tidigare bloggat för andra ändamål på b.la. wordpress, weride, blogg.se och bloggplatsen, de andra har jag inte så bra koll på.
Jag hade velat börja blogga på fames.se, men den portalen verkar vara nedstängd.
Om du har blogg, vilken portal använder du och isåfall varför? Har du ingen blogg, men har bloggat så får du ändå gärna svara på frågorna! :) Motivera gärna fördelar och nackdelar med portalerna! :D
 
Jag tycker blogg.se har "uppgraderats" en del på sistone vilket är till det bättre. Sedan vet jag att "Nouw.se" finns eller vad det nu heter, lite väl skumt namn för min smak men gillar deras bloggdesign. =)

Just nu använder jag mig av blogg.se men jag bloggar inte frekvent utan lite då och då, gör en ny blogg ibland och testar lite :) Jag använder blogg.se just för att jag tycker att den är mest användarvänlig och att själva portalnamnet är snyggast- inte för att det spelar någon direkt roll i mitt fall.
Nackdelen med blogg.se är väl att man aldrig får några besökare. :angel: (skämt åsido)

Kanske inte något väldigt välutvecklat svar men...... Det var iallafall något! :bump:
 
Jag använder wordpress sedan rätt många år tillbaka. Anledningen är enkel: det är stort och lär inte läggas ner inom en överskådlig framtid, lättanvänt och så gott som reklamfritt.

Fördelar:
  • Många olika designer att välja mellan
  • Enkelt att använda, både via dator och mobil
  • Nästintill reklamfritt även när man använder gratistjänsten
  • Bra statistiköversikt
  • Finns en äldre-inlägg-knapp i botten (tror det är blogg.se som inte har någon sådan, galet störande som läsare)
  • Många widgets för att anpassa
Nackdelar:
  • Måste betala för att lägga upp en egen bloggdesign (det är dock inget som egentligen stört mig, har aldrig känt behovet)
 
[Hoppas tråden ligger rätt nu hehe]
Hejsan allihopa! :)

Jag har under senaste året funderat på att skapa en blogg (ska handla om träning med min hund, hästar, lite vardag m.m.). Har tidigare bloggat för andra ändamål på b.la. wordpress, weride, blogg.se och bloggplatsen, de andra har jag inte så bra koll på.
Jag hade velat börja blogga på fames.se, men den portalen verkar vara nedstängd.
Om du har blogg, vilken portal använder du och isåfall varför? Har du ingen blogg, men har bloggat så får du ändå gärna svara på frågorna! :) Motivera gärna fördelar och nackdelar med portalerna! :D

Jag bloggar på en modeportal (modetidning på nätet). Jag tror att det kan vara bra att (om man har möjlighet) välja en nischad portal som matchar det man vill skriva om!
 
Jag använder wordpress sedan rätt många år tillbaka. Anledningen är enkel: det är stort och lär inte läggas ner inom en överskådlig framtid, lättanvänt och så gott som reklamfritt.

Fördelar:
  • Många olika designer att välja mellan
  • Enkelt att använda, både via dator och mobil
  • Nästintill reklamfritt även när man använder gratistjänsten
  • Bra statistiköversikt
  • Finns en äldre-inlägg-knapp i botten (tror det är blogg.se som inte har någon sådan, galet störande som läsare)
  • Många widgets för att anpassa
Nackdelar:
  • Måste betala för att lägga upp en egen bloggdesign (det är dock inget som egentligen stört mig, har aldrig känt behovet)

Tack för din motivering! I mitt fall lutar det mer åt wordpress än något annat, dock ser jag det ganska störande att själva namnet (liksom horseworld) måste vara med i urlet; alltså ex. "hejsan.wordpress.se" för det känns som att det blir så långt! Men jag ska fortsätta utforska wordpress, så får jag se vad som händer sen! :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp