Blue light-filter

Jag använder Night Shift som finns i iPhone-inställningarna, schemalagt kl 21-07 varje dag. Vet inte om det påverkat mig så mycket, men det är väldigt mycket mer behagligt för ögonen.

Jag använder Night Shift som finns i iPhone-inställningarna, schemalagt kl 21-07 varje dag. Vet inte om det påverkat mig så mycket, men det är väldigt mycket mer behagligt för ögonen.
Jag har det också men blir bara irriterad av det, ljuset blir för dåligt.

Jag har det både på datorn (följer skymning/gryning och skiftar gradvis) och plattan (av/på knapp där jag för det mesta är för lat för att slå av det). Det blir en annan färgton i skärmen och till en början kan det kännas ovant.

Vad gäller sömn vet jag inte. Läste senast för någon dag sen en rubrik i DN om att det inte alls hjälpte, har dock varken läst artikeln eller studien de refererades till. Jag tycker det är bekvämare för ögonen.

Liknande trådar

Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
476
Senast: Rugge
·
IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 757
Senast: Happimess
·
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
477
Senast: Santoxen
·
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka