Äldre Chromecast som helt plötsligt inte funkar?

Som jag förstår det har Google erkänt att det finns problem och arbetar på att lösa dem då det berör många användare över hela världen.
De har tidigare sagt att de kommer sluta sälja chromecast, jag har dock inte sett något om när de skulle sluta stödja de redan sålda.

Så en viss lugn väntan kan kanske vara lämpligt, om det inte är panik.

Jag har en gammal LG smart-tv som går att casta till utan chromecast, även om det är väldigt ovanligt att jag castar numera.
 
Som jag förstår det har Google erkänt att det finns problem och arbetar på att lösa dem då det berör många användare över hela världen.
De har tidigare sagt att de kommer sluta sälja chromecast, jag har dock inte sett något om när de skulle sluta stödja de redan sålda.

Så en viss lugn väntan kan kanske vara lämpligt, om det inte är panik.

Jag har en gammal LG smart-tv som går att casta till utan chromecast, även om det är väldigt ovanligt att jag castar numera.
Generation 1 slutade de uppdatera 2023, efter vad jag har förstått. Men de fungerar fortfarande. Jag kommer definitivt att avvakta några dagar till och hoppas på att google hittar en lösning på problemet med generation 2 :) !
 
Råkade se denna tråden när vi höll på och försökte få kontakt med våran 😫. Störigt. Men vi har "vanliga" kanaler ändå och streama får vi väl göra på små skärmar sålänge...
 
En lokal elbutik har gått ut med att det är ett certifikat som gått ut och därför fungerar de inte längre - "dags att köpa ny!". Men det kan ju vara marknadsföring från deras sida.
 
En lokal elbutik har gått ut med att det är ett certifikat som gått ut och därför fungerar de inte längre - "dags att köpa ny!". Men det kan ju vara marknadsföring från deras sida.
Google säger ju att de arbetar på en lösning, jag tänker tro på det tills jag hör nåt annat. Ska dock få låna en nyare variant så länge, gud så bortskämd man blivit med att kunna kolla på program precis när man vill och inte passa en viss tid det sänds.
 
En lokal elbutik har gått ut med att det är ett certifikat som gått ut och därför fungerar de inte längre - "dags att köpa ny!". Men det kan ju vara marknadsföring från deras sida.
Ja, det är - enligt google - ett certifikat som har gått ut. Men de säger också att de jobbar på att försöka lösa problemet, inte att det är dags att slänga ut chromecasten!
 
Hur går det för er och era chromecasts?
Google håller fortfarande på med att komma fram till en lösning. De säger sig veta vad problemet är, och de jobbar mot att lösa det. Men tyvärr inte fixat ännu. Jag läste svar i tråden och någon trodde att det kunde ta i alla fall en vecka.
 
Som en parentes såg jag först den här trådstarten för några dagar sedan, sen någon utländsk artikel på fb och bah ”Det där har jag läst om på Buke!”

Alltid först :rofl:
Haha... Ja, jag startade tråden bara någon timme efter att jag hade försökt som en galning med att få igång chromecasten!
 
Som en parentes såg jag först den här trådstarten för några dagar sedan, sen någon utländsk artikel på fb och bah ”Det där har jag läst om på Buke!”

Alltid först :rofl:
Snabbare än Flashback, men vi kan ju fortsätta att utesluta trådar som "vad ska jag proppa i mig för att bli dum i huvudet på kortast möjliga tid" och liknande och låta Flashback ha dom trådarna för sig själva.:D
 
Nu(!) fick jag ett mejl.
1000003389.webp
 
Antar att de skickade mejl till folk när de redan var klara med lösningen, för nu :banana::

Hey everyone, thank you for your patience while we work to resolve this issue. Here’s the latest:

We have started to roll out a fix for the problem with Chromecast (2nd gen) and Chromecast Audio devices, which will be completed over the next few days. Your device must be connected to receive the update.

If you performed a factory reset during initial troubleshooting, you may still be experiencing an issue where you cannot re-setup your device. We are working to resolve this as soon as possible. Please continue to check the Community page here for updates and next steps.
 
Nope, inte löst. När jag startade tvn nu ikväll så uppdaterades Chromecasten automatiskt men det löste inte problemet. Chromecasten är ansluten d.v.s. Jag ser den fina bilden på tvn. Men det går fortfarande inte att koppla upp med t.ex. youtube. Ingen app får kontakt den.
We have started to roll out a fix for the problem with Chromecast (2nd gen) and Chromecast Audio devices, which will be completed over the next few days. Your device must be connected to receive the update.

Det kan nog fortfarande ta några dagar innan du faktiskt får uppdateringen. Min funkar inte heller ännu.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 675
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Från en dag till en annan slutade mobila data att fungera på min telefon. Är det någon som har varit med om det (och kunde lösa...
Svar
5
· Visningar
655
Senast: majola
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 752
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka
Upp