Sv: BMbesök

*knapplån*

Så var det dags för BM-besök nr 3 för oss imorse.

v. 26 (25+2)

Blodtryck; 110/60
Hb; 128 (utan extra järn ännu, hurra! :) )
Blodsocker; 6,8
SF; 25
Hjärtljud; 136
Vikt; +7 kg sen inskrivningen (+7,5kg sen +). Har börjat samla på mig ganska mycket vatten tyvärr...

Tidigare urinodling negativ.

BM var mycket nöjd med allt :)

bm-besök idag:

vecka: 35
vikt: +8.2kg sen inskrivning
sf: 34
p-glukos: togs ej
HB: togs ej
bltr: 130/80
fosterrörelser: ua
hjärtljud 145 (pendlar lite upp o ner mellan 135-145)

bebis med huvudet ner och ruckbar.:bump::)
bara knappt fem veckor kvar:banana:

*KL*

vecka: 39 (38+4)
vikt: +18kg sen + :eek:
sf: 38
p-glukos: togs ej
HB: 122
bltr: 120/70
hjärtljud 142

Bebis helt fixerad! :bump:
drygt 1 vecka kvar till BF(1/3), men de får gärna dra igång när som nu :D

*knapplån*

Nytt BM-besök v 35

Var inte så mycket hon gjorde idag, mätte blodtrycket vilket var i stort sett samma som vanligt, sklijer i stort sett inget från gång till gång. H*n sov när hjärtljudern mättes så de var 134.

SF måttet är det ingen ordning på som vanligt. BM mätte om tre gånger och fick tre olika mått. Vid minsta måttet (28 cm) hade jag minskat till det som jag hade v 30, vid högsta måttet (30 cm) hade jag växt 1 cm på 2 veckor. Ingen kurva stämmer med den andra! Blir inte riktigt klok på min Barnmorska, ena gången säger hon att det är ok bara den följer sin egen kurva, nästa gång att det är ok om det bara är en avvikelse, denna gång var visst tre avvikelser ok för nu var den ju tillbaka på det mått som var första gången :confused:

Någon annan som haft liknade, hur har era BM resonerat? Min har inte arbetat så länge och springer nästan varje gång och frågar sina kollegor. Kan tycka att om det är så att hon är osäker är det väl bättre att kolla upp det en extra gång, är ju inte så besvärande. Nu resonerade hon så att så länge h*n är så aktiv som h*n är så borde allt vara bra, vi får se efter nästa besök om två veckor.

H*n ligger fixerad med huvudet nedåt, dock lite på sne. Senaste dagarna har det kännts i bäckenet som om h*n roterat nedåt, inte skönt alls. Har oxå haft mer sammandragningar/förvärkar men de ger sig snabbt.

/esprit

Mitt SF-mått hade bara växt 1 cm på 3 veckor så jag ska tillbaka i början på nästa vecka och mäta igen, har inget hänt så kommer jag få göra ett tillväxt-ul till enbart för att kontrollera och vara på den säkra sidan.

*kl*

Sista "standardbesöket" hos BM, v. 40+6

Blodtryck; 110/30
SF; 37
Hjärtslag; 128 bpm.

Tog inga andra prover. Vet inte om den var fixerad/rörlig men allt såg bra ut och den låg åt rätt håll så det är bara att vänta på att hen beslutar sig för att komma ut!
BM skulle dock skicka remiss till lasarettet där vi ska föda för en koll i v. 41+3 då de kollar storlek och fostervattenmängd. Standardprocedur tydligen.
Bara att återgå till väntandet. :)

Oj, 110/70.. :angel:

Nu ringde de från spec. mödravården. Har det inte kommit någon bebis innan tisdag så ska vi dit och ta en kurva och ultraljud och grejjer...

:banana: :bump: Hejja bebis!! :bump: :banana:

Senast ändrad:

*KL*

Varit hos bm idag. Vecka 32 (31+6)

Blodtryck: 110/65
SF: 31
Hjärtljud: 145
Vikt: +5 kg sen inskrivning
Blodproverna hann jag inte få svar på.

Allt var bara bra alltså!:)

Visst ja!

v34+0
Bt 120/70 (kunde inte ligga ner och mäta pga hosta)
SF 32
Sprattel har vänt sig, huvudet är ruckbart. BM dubbelkollade läget med UL.
Hjärtljud 140 (hen sov :love:)
Hb 136

Vecka 34+1

• Blodtryck: 110/65
  • Hb:121
  • Äggvita: 1

Grodan ligger konstaterat med huvudet nedåt, kontrollerades med UL :)

Snittdatum fastställt: 2009-03-31 :love:

spännande :):bump: tänk om jag oxå kunde ha fast datum min är ju tänkt o titta ut på den naturliga vägen några dagar före men de vet man ju aldrig om han behagar passa datum ;)

KL

34+2

SF-mått: 34
Hjärtslag: 138
Hb: 110 (Har ändå ätit TVÅ Niferex/dag i en vecka... segt!)
Blodtryck: 100/70
Vikt: 73 kg (+8,5)
Urinprov: Protein/Glykos - 0/0, Bakterier: 0 Äggvita: 0

Senast ändrad:

Vecka 34+2

• SF-mått: 32
  • Hjärtslag: 140
  • Hb: 121
  • Blodtryck: 110/70
  • Vikt: +4,1 kg sedan inskrivningen
  • Urinprov: Äggvita +1
  • Läge: Helt fixerad och ligger djupt ner i bäckenet

Ska lämna urinprov och blodtryck varje vecka nu, förlossningen vill hålla koll :crazy:

KL

34+2

SF-mått: 34
Hjärtslag: 138
Hb: 110 (Har ändå ätit TVÅ Niferex/dag i en vecka... segt!)
Blodtryck: 100/70
Vikt: 73 kg (+8,5)
Urinprov: Protein/Glykos - 0/0, Bakterier: 0 Äggvita: 0

Jag åt 2 Niferex, 1 Vitamax och 20 ml Blutsaft i två veckor och mitt värde sjönk från 106 till 101. :crazy: Så kämpa på!

*kl*

Har bytt BM och var på första besöket hos den nya i morse. :)

Vecka: 31+0
SF: 32
Hb: 120
Bt: 130/70
Hjärtslag: 144
Viktuppgång: + 9 kg totalt (stått stilla i en månad nu)
Läge: Tvärsöver! :eek:

kl

v. 39
Vikt: +15 kg (2,5kg bara på en vecka, mest vatten tror jag)
Sf: 34
äggvita: inget
Blodtryck: 140/80 (sittande), 130/70 (liggande)
Fosterläge: Huvudet ner, fixerat
Hjärtslag: 145 (som alltid)

Vi var lite oroliga för havandeskapsförgiftning pga blodtrycket och svullanden, men ingen äggvita så det borde inte vara någon fara, ska ändå ta det lugnt och vila mycket.

När hon kände efter hur bebis låg blev hon först fundersam om det var huvudet som låg uppåt men så kände hon längre ner och blev säker på att det var huvudet hon kände där nere. Men bebis har nog en stor rumpa :) Annars tyckte hon att det kändes som en normalstor bebis. Hon är fixerad nu och är redo att komma ut.

Har en tid till den 18/3 men vi hoppades att vi slipper den tiden.

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Blyger
·
O
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt... 2
Svar
32
· Visningar
4 435
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla... 2
Svar
28
· Visningar
3 370
Gravid - 1år Efter att ha gått hos en måttligt slarvig och otrevlig barnmorska, så valde jag att byta. Hos den gamla barnmorskan gjordes inga... 2 3
Svar
41
· Visningar
20 528
Senast: Clintan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd