Böcker+Hantering=Tips

Zorro

Trådstartare
Hej!
Jag tar gärna emot tips på böcker där man lär sig om hästar.
Hur hästar fungerar, hur man skapar en bra relation, hur man visar nej när den t.ex. försöker bitas eller stampar.

Lite enklare hästpsykologi/hantering helt enkelt.
Gärna böcker som är lite enklare och mer basic för nybörjare.
Det är till en tolvåring så inte på bilderboksnivå men inte heller vetenskapliga avhandlingar 😃

Det är alltså inte fakta om olika raser eller bilder på fina hästar jag är ute efter (även om det såklart kan finnas med).
 
Mitt varmaste tips:
Tänk som din häst: en praktisk handledning till framgångsrik träning
av Michael Peace och Lesley Bayley.
 
Vad jag kom ihåg tyckte jag Perfekt uppförande av Kelly Marks var bra.
Lånade ut boken för länge sedan så vet inte om jag bara kom ihåg det bra och glömt det dåliga:angel:
 
Tack för era tips, ska försöka kolla upp böckerna.

Men ni tror att de kan funka till en tolvåring?
 
Finns en trevlig bok som heter "Rida med klicker" om man vill ha en som bryter mot det traditionella. :)
Eller "Skjut inte hunden" av Karen Pryor som jag tycker borde ingå i allas bokhyllor som håller på med djur, men den är inte avsett för häst, utan alla djurarter.
 
Finns en trevlig bok som heter "Rida med klicker" om man vill ha en som bryter mot det traditionella. :)
Eller "Skjut inte hunden" av Karen Pryor som jag tycker borde ingå i allas bokhyllor som håller på med djur, men den är inte avsett för häst, utan alla djurarter.
Ååå blev själv sugen på att köpa rida med klicker.
 

Liknande trådar

Kultur Kära buke, har ni några tips på bra HBTQ+ böcker? Främst fakta (men ge gärna skönlitteratur tips också om ni har något). Historia...
Svar
12
· Visningar
865
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
575
Senast: valy
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 071
Senast: LiviaFilippa
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 554
Senast: Butros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp