Gjorde en dubbelsidig 2018 för 20000, försäkringen tog dock kostnaden. Återhämtningen gick snabbt och mycket okomplicerat, bandage över de små såren och jag minns inte helt utan att titta i hemgångsråden men jag har för mig att vi bytte förband över såren någon gång. Boxvila i 14 dagar efter operationen om jag minns rätt, därefter utgång i hage om allt såg bra ut, vilket det gjorde.
 
Ingen egen erfarenhet, men en i stallet opererade sitt föl. Vet inga detaljer mer än att operationen i sig blev lyckad. Dock hade det fölet hunnit dra på sig skador pga ballerinafötterna innan operationen. Överbelastade bakknän och sen gaffelbandsskador.
 

Liknande trådar

Hästvård Vad har ni för erfarenhet av operation av lösa benbitar på häst? Har en 6 åring som vi upptäckt detta hos. Hur ser konvalescensen ut...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Nevermind
·
Hästvård Finns det någon som har erfarenhet av ledinfektion med följande operation/artroskopi? Hur mår er häst och hur gick konvalecensen? Blev...
Svar
4
· Visningar
669
Senast: Sigma
·
Hästvård Min häst opererades i hasen två gånger med sista operationen för sex veckor sedan. Såret läker fint, stygnen togs två veckor efter sista...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: caballus
·
Hästvård Har ngn här erfarenhet av hudtransplantation på sårskador? Min åring har en riktigt ful sårskada som just nu är ganska färsk och fokus...
Svar
12
· Visningar
2 089
Senast: Ottisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp