Centaur

Trådstartare
Var och kollade på lite olika transporter igår och det verkar som Böckmann är det bästa alternativet för oss.. Men är lite osäker på om man ska välja Classic (glasfiber) eller Champion (aluminium). Dom är ganska lika, men Champion är lite längre. Någon som har nån av dessa?

Sv: Böckmann

Hej!
jag tycker du ska ta den i glasfiber.
Tänk på att aluminium leder kyla och värme så det blir nog väldigt kallt på vinterna samtidigt som den kanske blir väldigt varm på sommaren...

..det jag har emot glasfiber är ur renoverings/skade synpunkt. aluminium: bara att köra in till verkstan i princip. men glasfiber :eek: å andra sidan är det ju hållbart så jag hetsar nog upp mig i onödan....:D

Aluminum utan tvekan!

Ang. att aluminum blir kall på vintern och varm på sommaren: På vintern värms den upp snabbt av hästen och på sommararna håller dom sig svala om man låter dom stå i skuggan innan man kör.

Jag gillar inte glasfibersläp, jag tror man får igen mycket på att välja aluminiumsläp.

När vi köpte vårt böckmann släp så fick vi låna ett glasfibersläp gratis tills vårt kommit och det var spräckt i hela taket efter att en häst stegrat sig så jag skulle utan tvekan ta ett i aluminium!

Oj, tål inte glasfiber mer än så? :crazy:
Fast taket är samma - det är inte alu, inte efter vad det står i mina broschyrer iaf.

Tror egentligen mest det är en smaksak att välja glasfiber eller aluminium, skulle man ta i sönder glasfibert kan man alltid laga med plastic-padding och sedan lite färg från en bilhandlare på det (finns ofta på små "nagellacks-förpackningar"

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: Fibusen
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
435
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
547
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈