Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Var och kollade på lite olika transporter igår och det verkar som Böckmann är det bästa alternativet för oss.. Men är lite osäker på om man ska välja Classic (glasfiber) eller Champion (aluminium). Dom är ganska lika, men Champion är lite längre. Någon som har nån av dessa?
Hej!
jag tycker du ska ta den i glasfiber.
Tänk på att aluminium leder kyla och värme så det blir nog väldigt kallt på vinterna samtidigt som den kanske blir väldigt varm på sommaren...
..det jag har emot glasfiber är ur renoverings/skade synpunkt. aluminium: bara att köra in till verkstan i princip. men glasfiber å andra sidan är det ju hållbart så jag hetsar nog upp mig i onödan....
Ang. att aluminum blir kall på vintern och varm på sommaren: På vintern värms den upp snabbt av hästen och på sommararna håller dom sig svala om man låter dom stå i skuggan innan man kör.
Jag gillar inte glasfibersläp, jag tror man får igen mycket på att välja aluminiumsläp.
När vi köpte vårt böckmann släp så fick vi låna ett glasfibersläp gratis tills vårt kommit och det var spräckt i hela taket efter att en häst stegrat sig så jag skulle utan tvekan ta ett i aluminium!
Tror egentligen mest det är en smaksak att välja glasfiber eller aluminium, skulle man ta i sönder glasfibert kan man alltid laga med plastic-padding och sedan lite färg från en bilhandlare på det (finns ofta på små "nagellacks-förpackningar"