Bukefalos 28 år!

Boendestöd

Sv: Boendestöd

Har svårt att se vilken annan kommunal instans som skulle vara aktuell?

Men naturligtvis beror det på hur den aktuella kommunen organiserat sig. Vilka nämnder och förvaltningar man har skiljer från kommun till kommun.
 
Sv: Boendestöd

Om det är så vanligtvis vet jag inte, men jag sitter i min kommunsväxel och det är oss man ska ringa om boendestöd. Så börja med din kommuns växel, dom har all info vart du ska vända dig
 
Sv: Boendestöd

Tack båda två!

Jag funderade mer på om det kanske gick via psyk, om den behövande är inskriven där. Men då slår jag en pling till socialkontoret i stadsdelen.
 
Sv: Boendestöd

jag skulle säga att det är bättre du ringer växelnumret istället för socialkontoret, så kan telefonisten koppla dig till rätt person på en gång
 
Sv: Boendestöd

Har ringt nu, de tog alla uppgifter. Så nu hoppas jag att familjen får hjälp.:)
 
Sv: Boendestöd

Nu har du ju fått rätt hjälp men om någon annan undrar så är det biståndsenheten som man ska ringa för att få insatser i hemmet. Man kan ringa kommunens nummer och be att få bli kopplad till biståndsenheten eller kolla på sin kommuns hemsida efter direktnummer.
 
Sv: Boendestöd

Jodå, fast det var inte ansöka om bistånd för någons räkning jag behövde göra, det hade snarare karaktären av "anonym anmälan" om en familj där boendestöd förmodligen skulle göra mycket stor nytta.
 
Sv: Boendestöd

Jodå, fast det var inte ansöka om bistånd för någons räkning jag behövde göra, det hade snarare karaktären av "anonym anmälan" om en familj där boendestöd förmodligen skulle göra mycket stor nytta.
Nu förstår jag inte. Boendestöd är frivilligt, något man själv ansöker om, hur skulle en anonym anmälan bidra till det?
 
Sv: Boendestöd

För att personen själv inser att hen behöver det men har svårt att ta tag i saker, förmodligen psykiska hinder. Familjen är redan i socialens rullor, alldeles frivilligt. Men de behöver mer hjälp och hen har svårt att greppa situationen och be om rätt hjälp själv. Hen nämnde för mig att hen ville ha boendestöd men det verkade ha stannat på tankestadiet. Jag tänkte att om soc gör ett hembesök så får de klart för sig på två röda hur stort behovet är. Och då kan de föreslå boendestöd om hen inte tar upp det själv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 097
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Det ordinarie boendestödet på tisdagar är långtidssjuk. Så jag har haft en vikarie i flera veckor. Tyvärr fungerar han inte alls som...
Svar
18
· Visningar
1 185
Senast: Sel
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 181
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
667
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp