Bukefalos 28 år!

Boendestöd?

Vad får man hjälp med? Laga mat? Hygien? betala räkningar?

vad behövs för att man ska kunna få ett? En person som har ett vanligt jobb skulle den kunna få det?
 
Vad får man hjälp med? Laga mat? Hygien? betala räkningar?

vad behövs för att man ska kunna få ett? En person som har ett vanligt jobb skulle den kunna få det?
Ja, ja, ja.

Ett behov. Ja.

Jag har boendestöd. Vi städar ffa, eftersom jag har så oerhört svårt att få det gjort utan starthjälp. Jag studerar heltid nu, har tidigare haft ett vanligt arbete.
 
Ja? Det har iaf inte med soc att göra.
i mitt område är boendestöd en tjänst som ansöks och beviljas om hos någon av socialtjänstens enheter (socialpsykiatri, vuxen, LSS). De som utövar är antingen anställda av sdf/kommun eller företag som kommunen betalar för tjänsten. Vissa träningslägenheter har också bostöd som tjänst som ingår. Så beroende på hur man ser på det, så kan man övergripande säga att soc har med det att göra.
 
i mitt område är boendestöd en tjänst som ansöks och beviljas om hos någon av socialtjänstens enheter (socialpsykiatri, vuxen, LSS). De som utövar är antingen anställda av sdf/kommun eller företag som kommunen betalar för tjänsten. Vissa träningslägenheter har också bostöd som tjänst som ingår. Så beroende på hur man ser på det, så kan man övergripande säga att soc har med det att göra.
Här också :)
 
i mitt område är boendestöd en tjänst som ansöks och beviljas om hos någon av socialtjänstens enheter (socialpsykiatri, vuxen, LSS). De som utövar är antingen anställda av sdf/kommun eller företag som kommunen betalar för tjänsten. Vissa träningslägenheter har också bostöd som tjänst som ingår. Så beroende på hur man ser på det, så kan man övergripande säga att soc har med det att göra.
Ok. Jag har aldrig haft med soc att göra iaf. De är skilda i min kommun.
 
Läste i flera trådar om folk som har boendestöd vad är det? När får man det?