Börja med Western,

Smurfoff

Trådstartare
Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en sadelutprovare ute och testade lite olika och hade en som satt perfekt. Verkligen utprovad efter henne. Har den på prov nu och ska testa att den sitter bra och den funkar för både mig och hästen. Vi rider också ut mycket så vill ha en bekväm sadel för de också. Sen undrar jag hur man går tillväga för att lära sig själv och hästen mer om westernridning? Finns det några kurser man kan gå? Bor i Skåne, Löberöd.

Ska ha en tjockare pad än den på bilden, har beställt :) Då hon just nu är lite omusklad på ryggen så behöver hon en ordentlig padd.

Visst passar hon i western sadel? Bara western träns som ska köpas in nu med :)
 

Bifogade filer

  • häst.jpg
    häst.jpg
    286,7 KB · Visningar: 113

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: liiinnea
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 040
Senast: BornAgain
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
808
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 130
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp