Bukefalos 28 år!

Börja på ridskola som ''äldre junior''

loote

Trådstartare
Hej!
Jag ska börja på ridskola tills hösten och går nu en kurs på en jättebra ridskola nu under våren. Jag vill så gärna börja på den här ridskolan till hösten,men det finns ingen grupp som passar mig :( och det skulle vara nybörjarfortsättningsgrupp för ungdomar/vuxna. Anledningen till att den gruppen inte finns är för att det antagligen inte finns fler som vill gå på den. Nästan alla börjar ju när dem är väldigt unga,så den gruppen som passar mig är bara massa 8 åringar typ. jag är 15 år så vill ju gärna gå med ungdomar i min ålder :)

Några fler som ska börja eller nyss börjat på ridskola och är runt 15 år?
 
Sv: Börja på ridskola som ''äldre junior''

De kanske har nybörjarfortsättningsgrupp för vuxna? om de har stora hästar också.
 
Sv: Börja på ridskola som ''äldre junior''

Nej de har de inte heller,men de har stora hästar. Det är inte så många som börjar senare på ridskola,iallafall inte vuxna tydligen
 
Sv: Börja på ridskola som ''äldre junior''

Om det går kanske du skulle kunna ta privatlektioner på ridskolan under en termin? Man lär sig väldigt mycket mer när man rider privat och då skulle du säkert kunna hoppa in i en lite "roligare" grupp terminen efter.

Bara en idé
 
Sv: Börja på ridskola som ''äldre junior''

Jo fast privatlektioner är ju väldigt dyrt. Fast jag tror jag hittat en ridskola som passar :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 216
Senast: Dorinda
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 605
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 021
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp