Boggie - Om hästen väger 750 kg...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Krabban
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 982
K

Krabban

... och bilen får dra 1500. Hur är det då med B-körkortet? Finns det ngn Boggie som klarar det?

(Jag är som sagt ganska urdålig på vad man får och inte får dra = behöver hjälp! :crazy: :))

Jodå, det finns! T ex har min Ifor Williams 505 en tjänstevikt på 710 vilket betyder att med en totalvikt på 1490 så har du en maxlast på 780 kg.

Det är en enhästars-transport med boogie och fronturlastning, aluminium i tak och golv, resten är plyfa. Rekommenderas!

finns ngn annan tråd om detta oxå.
kolla olika hemsidor för transportföretag så ser du vad totalvikterna o lastvikter ligger på

Åh vad bra att veta! Tck, jag trodde det var kört :p :).

Vet du om det finns ngt boggie av de tidigare släpen som klarar det? Jag är lite fattig nämligen - så min plånbok är snål mot mig.

:o Förlåt, lite otydlig. Jag menar av tidigare årgång. Alltså äldre släp.

Boj Classic är väldigt lätta. Mitt 1500kg boggiesläp har några år på nacken och får lasta hela 920kg (580 kg tj.v).

På samma vagn ny idag tror jag tjv. är 630kg.

Min Star Safir får lasta 750 kg med totalvikten 1500 kg.

Ti_Ti

Tack för svaren! Då är det ju bara ut och leta! Bra med några tips. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 121
Senast: tara
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 530
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka