Boggie regel ?

Came

Trådstartare
Hej! Har letat på en massa olika ställen om detta, men har inte hittat någonting.

Det är så att jag har hört att man från och med 2009 kommer förbjuda all transport av hästar i enaxlade transporter. Att man bara får köra med boggie transport.

Säger varken att det är rätt eller fel, men vill gärna veta hur det är (:

Hittar ingenting om detta, så är det någon som vet hur det är? Eller var man kan hitta information om det?

Tack! (:
 
Sv: Boggie regel ?

Okej, vad bra!

Tkr det verkar väldigt märkligt ifall det skulle vara så menmen.
 
Sv: Boggie regel ?

Jag har också hört det ryktet för ett par år sedan men jag är tveksam till att det ligger någon sanning i det.
De som borde veta är väl antingen Jordbruksverket eller vägverket?
 
Sv: Boggie regel ?

jag hörde någon gång att det var prat om att förbjuda all nytillverkning av enaxlade transporter :confused:
 
Sv: Boggie regel ?

Det är väl så att det inom övriga EU att det inte är tillåtet att köra hästar enkelaxlat, och att det pratats om att detta även ska gälla i sverige.
Kan inte tro att detta skulle vara aktuellt ännu på ett tag dock, då borde man hört mer om det.
 
Sv: Boggie regel ?

Jag har svårt att tänka mig att ett sånt lagförslag skulle gälla de reggade transporter som redan rullar på vägarna, utan det blir troligen att man inte kommer att tillåta nyregistrering av enkelaxlade släp isf.
 
Sv: Boggie regel ?

Det är så att jag har hört att man från och med 2009 kommer förbjuda all transport av hästar i enaxlade transporter. Att man bara får köra med boggie transport.
En av dessa felaktiga uppgifter som snurrar runt i hästvärlden.
Kommer att ... fr o m 2009? Vi är ju redan där. :confused:

F ö finns inga boogiesläp såvitt jag vet, endast en eller tvåaxlade. Avd felfinnare. :laugh:

LIA
 
Sv: Boggie regel ?

F ö finns inga boogiesläp såvitt jag vet, endast en eller tvåaxlade. Avd felfinnare.
Felfinnare igen! Boj har äkta boggi för den som så önskar som tillval på sina släpar.
 
Sv: Boggie regel ?

Boj har vad dom kallar för Tandem boogie eller "Äkta" boggie. Obs att det är dom själva som sätter citattecknen där! Plockat från deras hemsida.
Dom är säkert medvetna om att boogie innebär en konstruktion som finns t ex på järnvägsvagnar, men som bör vara för klumpig för hästtransporter.

Däremot ska jag komplettera med att Boj även har tre-axlade släp.
Mera felfinneri! :laugh:

LIA
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 535
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
362
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 231
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 932
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp