Böjbara krokar från Eko?

Tigertofflan

Trådstartare
Jag vet inte vad det är för märke dock.

860140.JPG

Är det någon som vet hur mycket en sån håller? 2 kg?

Sv: Böjbara krokar från Eko?

Fanns massa såna på ridskola där jag red innan, dom var riktigt kassa:p vet inte om dom kom från eko men böjbara var dom, typ 3 jackor eller 1 säkerhets väst och dom veksig så allt trilla på golvet:crazy:

varför i all världen ska man ha böjbara krokar?! :confused:

finns sådana i ena stallet jag rider i, man kan inte ha sådär jätte mkt på dem... men 2kg borde de klara.
Skulle kunna prova någon dag om du är väldigt intresserad :p

är väll en säkerhetsgrej, att hästen inte fastnar, utan då ger kroken efter...

i stallet jag var i förut hade de såna, dock från granngården.. kanske är bättre kvalitet för de kostade uppemot 60:- styck och på ex. börjes kan man väl få dom för under tian tror jag...

dom är jättebra tycker jag! dels om man har en bökig häst, blir man intryck i kroken så slipper man sår och blåmärken, för kroken viker sig. dessutom så släpper de ju efter om hästen skulle fastna.

tror att de vi hade höll för mer än 2 kg, iofs har jag inte riktigt begrepp om vad det skulle vara som väger mer än så? vi hängde hjälmar, jackor, träns och grimmor utan problem...

Finns på Börjes också om jag inte minns helt fel, är också lite nyfiken på dessa typer av krokar att ha i stallgången till grimmor och grimskaft

Vadå, knyter man fast hästen i en krok!? :confused: :crazy:

Har man smal stallgång och går förbi med en täckad häst och den fassnar med täcket i kroken är det bättre om kroken viker sig än att hästen får panik över att den sitter fast och drar sönder hela täcket och ev skadar sigsjälv, rätt självklart eller hur:smirk:

Vadå, var förvarar du din häst när du inte avänder den? Jag hänger i alla fall alltid upp min på en krok.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Mina hästar förvaras alltid i snygga lådor under spöhyllan, smart och stilren förvaring:idea: :rofl:

Det var klassigt må jag säga. Då slipper det bli så fullt på väggarna. Det kanske man skulle prova!

Det finns lite olika "säkerhetskrokar" av detta slag. Den första var mjukare än de som säljs/såldes på EKO. Mina hårda från eko håller iaf för höpåsarna till hästarna... Hur bra som helst. Smidiga...

Hej!

Har själv just denna modell från W*llab i mitt stall, och är jäkligt nöjd.
Pallat lätt nånstans mellan 5-10 kg utan problem.

Valde såna eftersom jag personligen sett alldeles för många fula skador av vanliga fasta krokar.

Jag är skitnäjd :)

Hug your horses!
/Mike

På ridskolan där jag rider finns det liknande krokar och man kan inte ha en ryktpåse plus hjälm och träns på dem utan att allt ramlar ner pga att dem viker sig ner..

willabkrokarna ädet nog nog vi hade också!
tror det är mkt bättre kvalitet, plus att dom kan hålla mer än dom billigare. det måste finnas NÅGON anledning till att Willabs kostar runt 60:- och ex. Börjes en tiondel (eller nåt) av det, mer än att Börjes har billiga grejer....

så ska man köpa ska man nog köpa dom från Willab...

Men viker de sig då? Eller måste det tryckas hårt, hårt för att de ska ge vika?

Vad kostar willabs krokar?

man kan vika ihop dom med vanlig handkraft, inte särskilt svårt.

har för mig att willabs kostar runt 60:- styck...

Liknande trådar

Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
774
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
237
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka