Bokbränning

Nja, personen har inte tillräckliga skäl för att beviljas asyl men däremot föreligger verkställighetshinder. Det är inte helt ovanligt. Numera vet jag inte om de ändrat men tidigare var det en hel del somalier där asylansökan avslogs men de inte kunde verkställas pga att Sverige inte erkänner somaliska myndigheter. Samma sak med kubaner.

I vissa rättegångar så begär tingsrätten in ett yttrande från MIG om det föreligger verkställighetshinder för utvisning. Om MIG säger att det gör det så döms inte personen till utvisning efter verkställt straff fast brottets art har utvisning i straffskalan. Min gissning är att Momika kommer överklaga (det har han sagt att han kommer göra). Avslår migrationsdomstolen så kommer han överklaga till migrationsöverdomstolen. Avslår även den så kommer han överklaga till HD och efter det ECHR (European Court of Human Rights). Där det kan ta sin lilla tid. Även om ECHR inte är bindande har Sverige aldrig gått emot deras beslut. Igen, min gissning, men går man igenom ECHR tidigare domar så har han en mycket bra chans att beviljas uppehållstillstånd eftersom han riskerar cruel and unusual punishment. ECHR har tex beslutat om verkställighetshinder för amerikanare som mördat någon och där amerikanska myndigheter inte kan garantera att hen inte döms till döden.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 133
Senast: cassiopeja
·
Hemmet I min enorma källare har jag sjukt mkt böcker i flyttkartonger. Böcker har varit mitt liv. Jag har älskat mina böcker. Älskat!!! Nu...
Svar
14
· Visningar
2 409
Senast: KungTulle
·
Hästvård Jag ska nu berätta hur det har gått med MIN häst. Det var het diskussion om ämnet i tråden "Varför skor ni?" för 1-2 veckor sen, vilken...
2
Svar
20
· Visningar
2 303
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp