• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 153
F

Fladde

Jag har tänkt köpa ett bökmann släp till sommaren.
Nu tänkte jag höra här om det finns någon som har ett bökmann Classic med sadekamare hur är dom är dom stora och rumliga eller man ska satsa på ett master?

Om ni har någon bild invändet och utvändet skulle jag vara tacksam med:bow:

Sv: Bökmann?

Vi har 3 km till närmsta återförsäljare av bökmann;):p

Jo, det är ju en sak, men vi kom fram till många goda slutsatser efter att ha direktjämfört med andra märken. Lösningar, kvalité, storlek etc. T ex var det av avgörande betydelse för mig hur taket var utformat, det gjorde jättestor skillnad på Böckmann och andra, jämförande transporter. Det kändes betydligt rymligare när man klev från den ena till den andra.

Jo det är klart men jag ska titta på dom under falsterbo veckan..

För min Pappa har fått nån ide att jag ska ha ett tyskt släp.

Din pappa verkar ha koll på läget ;)

Jag tycker verkligen att Böckmann (det stavas så :angel: ) gör fina släp. Har sett flera stycken och de verkar ha hög kvalitet. Finns flera konkurerande tyska märken med liknande konstruktioner men ett ngt lägre pris. T.ex. Blomert, Rausch, eller Christ. Kan ju vara intressant att jämföra. Är annars väldigt imponerad av Westfalias släp.

Har själv ingen erfarenhet av hur det är att importera släp, men kolla gärna priserna så att det verkligen lönar sig. Garantierna blir ju annorlunda om man jämför med att köpa här.

När ska ni slå till? Man blir nyfiken på hur det går. :)

hannibal skrev:
Din pappa verkar ha koll på läget ;)

Jag tycker verkligen att Böckmann (det stavas så :angel: ) gör fina släp. Har sett flera stycken och de verkar ha hög kvalitet. Finns flera konkurerande tyska märken med liknande konstruktioner men ett ngt lägre pris. T.ex. Blomert, Rausch, eller Christ. Kan ju vara intressant att jämföra. Är annars väldigt imponerad av Westfalias släp.

Har själv ingen erfarenhet av hur det är att importera släp, men kolla gärna priserna så att det verkligen lönar sig. Garantierna blir ju annorlunda om man jämför med att köpa här.

När ska ni slå till? Man blir nyfiken på hur det går. :)

Jag ska först sälja det jag har nu och sen ska vi åka över till Tyskland med våra tyska bekanta och köpa ett där i sommar nån gång.

Jag vet inte riktigt vilken modell bara..

Fladde skrev:
Jag ska först sälja det jag har nu och sen ska vi åka över till Tyskland med våra tyska bekanta och köpa ett där i sommar nån gång.

Jag vet inte riktigt vilken modell bara..

Böckmann har släp i alla segment. Plyfa, glasfiber, alu, 1½-hästars, lastbilar o.s.v... Vad är du ute efter? Du talade om Classic. De har en annan glasfibermodell som heter Comfort också.

Om man nu sparar en hel del pengar på importen, varför inte slå på stort och gå på en av Mastermodellerna? De är maffiga. Jag skulle kolla in Westfalia också. Grymma släp. :bow:

Okej.
Bara pappa är på gott humör dagen vi åker över kan jag nog fiksa nått bra:D

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 831
Senast: Murray
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 311
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
493
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka