Bokstavsordning

älgen

Trådstartare
Foinns det någonstans i vista en funktion där jag kan få en lista i bokstavsordning?
Utan att skriva den i den ordningen från början alltså.

Sv: Bokstavsordning

Hm, ett program menar du? Har du excel installerat så kan du ju använda det. är listan färdigskriven i annat format importerar du den till excel (finns funktioner för dataimport på data-fliken, eller så klipper och klistrar du, det kan fungera ibland). Sen finns sorteringsfunktioner på datafliken som du kan använda för att sortera det i valfri ordning. :)

Jag vill kunna skriva ex

citron
kiwi
apelsin
sedan trycka på en knapp så det blir
apelsin
citron
kiwi

förstår du vad jag menar?

Tack. Jo, jag har exel. Men skulle vilja kunna göra det i ordbehandlingsprogrammet. Har för mig att det funnits i gamla som tex win-95. Ja jag vet att jag pratar stenålder:P

Tack det var det jag var ute efter.
Dessvärre verkar det inte finnas i Works...
*stön*

Tack för hjälpen iaf.

Varför måste de "förbättra" programmen?*mutter*

fattar inte varför dte ligger works i överhuvudtaget. datorn är typ sprillans ny.

Måste rota lite...
Nu är kvällen räddad iaf..ha,ha

Det kan vara nån slags budgetversion istället för Office-paketet. Såg att det fanns för Vista också...

JJag har nytt paket
Men det ska givetvis installeras...dah:angel::rofl:
Måste sluta blondera håret:rofl::rofl::rofl:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: fejko
·
IT & mobiler Mina Google-skills är otillräckliga. Igår kväll fick jag notiser om att en vän/bekant hade lämnat flera gruppchattar som jag är med i...
Svar
6
· Visningar
529
Senast: Masqueradee
·
IT & mobiler Försöker hitta information om hur man utan att blockera en person kan ställa in så att man inte får några notiser från den människan...
Svar
3
· Visningar
518
IT & mobiler Om man skaffar den kan man då endast få sina aviseringar i appen? Går det att göra inställningar så man också fortsätter får sms? Jag...
Svar
4
· Visningar
406
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025