JohannaB

Trådstartare
Om man tycker att det finns många böcker om hästar och ridning så är det inget emot vad som finns om hundar! ;)

Vilka böcker är bra tycker ni?
Vilka rekommenderar du?

Jag är så gammalmodig så det enda som ryms i bokhyllan är Apotekets bok om hundar och sjukdomar! ;)
Den är förvisso jättebra, men det måste ju finnas fler och bättre böcker där ute?

Böcker om hundars hälsa, träning, foder, uppväxt osv?

Sv: Boktips?

Just nu läser jag Kontaktkontraktet av Eva Bodfält, den tycker jag är bra!
Har även läst Jan Fennels böcker nyligen, dom gillade jag också. :)

Sv: Boktips?

"Allt om hunden" av Görel Swedrup tycker jag är jättebra! Mycket grundläggande, var superbra att läsa innan jag köpte min hund.

"Min bästa vän: aktivering & hundpsykologi" av Marie Hansson håller jag på och läser nu, den har massa träningstips men också mycket som är bra innan man köper hunden. Många bra tips och jättebra bok det också :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 772
Senast: tanten
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Rumpnissen
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 349
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka