Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vet inte om jag skriver på rätt forum nu (ursäkta om jag är fel ute )... men är det någon som har bra tips på en eller flera böcker som är matnyttiga om hästhantering, vård och ridning?!?
Jag behöver också information om utrustning till hästen. Det jag funderar på kanske främst på nu är bett... Hur som helst så dyker det alltid upp nya frågor och funderingar så det vore rätt bra att ha lite böcker att bläddra i ibland. Nån som kan föreslå nån "Bibel" som behandlar det mesta??
Häst hantering:
Henry Blake "Tala med hästar", "Problemhästar och hästproblem" Welsaren Blake skriver på ett underhållande sätt, om man bortser från hans "taggtrådsäventyr" tycker jag man kan hitta en god portion hästvett i de mesta han skriver.
Hästvård:
Om det inte är något specifik du är ut efter men en allmän bok så tycker jag "Håll hästen frisk" är att rekommendera. "Hovvård" är ett måste i allas bibliotek.
Ridning:
Sally Swift , båda hennes böcker tycker jag om. Jag antar att hon inte behöver någon introduktion.
Ingrid Andersson och Charlie Lindberg - "Hästägarens handbok" kan jag varmt rekomendera, där står väldigt mycket om allt som ha med hästar & hästägandet att göra, superbra bok
Hundträning Vi körde ett spår ikväll på 900 m, med 2:45 h liggtid, mest torra lavar men lite skiften och väg att passera. Eftersom hon är i löpen är...