• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare ChristinA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 680
C

ChristinA

Jag tänkte önska mig en kattbok när jag fyller år, har ni något bra tips?

Inte om olika raser utan snarare allmänt om katter. Inte för avancerat men inte total nybörjarnivå heller.
Vill läsa lite om sinnena, anatomi, kroppsspåk, behov, ja det är väl vad man kallar allmänt om katter!

Tack!

Sv: Boktips?

Jag tycker att Kattens sjukdomar av Anne-Marie Nilsson är bra. Den handlar såklart främst om sjukdomar men även om allmänt omhändertagande av katt samt en del om utfodring och reproduktion.

Lär dig förstå och tala med din katt av Claire Bessant (tror jag hon heter) fokuserar helt på kattens beteende, varför den gör på vissa sätt och hur man kan lösa en del problembeteenden.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 950
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 109
Senast: Sharpless
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 319
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka