Bolag som tar över en dolda felförsäkring

Miaa

Trådstartare
Finns det överhuvudtaget något bolag som man kan ta med sig en dolda felförsäkring ?

För byter man bolag försvinner ju den och som det är nu så blir man hela tiden låst i samma bolag eftersom man måste ha stoet försäkrat i det bolaget för att få dolda fel försäkrningen.?

Mia

Sv: Bolag som tar över en dolda felförsäkring

Gäller dolda felförsäkringen även om försäkringen är uppsagd?

Nej det gör den inte därav min fråga om det finns något bolag som tagit över en doldafel försäkring`?

Försäkringsregler ändras under tiden efter marknaden och kostnader och som det är nu måste man även flytta stoet också och det gör inte jag och då sitter man i en rävsax .

Mia

Jag har blivit erbjuden av ett ombud från F****am att dolda fel försäkringen skulle få följa med som om hästen varit försäkrad av dem helatiden.
Nu bytte jag aldrig men det var var han sa när jag var i bytartagen.
De ville dock bara göra det om hästen varit doldafelförsäkrad utan avbrott sen föl.
Min var försäkrad redan i magen så de var inga problem.

Jag tror att både Sveland och Dina tar över en dolda-fel försäkring från annat bolag.

A

Jag tror faktiskt inte att något bolag inte tar över en dolda fel försäkring.

Nej så har det nog varit förut men Bolagen försändrar ju och frågan är om det inte är ett bra sätt att sno kunder från andra bolag just för att folk känner sig låsta ? Och när ett Fbolag försämrar vilkoren så finns det chans att få nya kunder genom att dessa faktiskt få behålla sin Dolda felförsäkring ..

Ska nog kolla lite i detta eftersom A har försämrat sina vilkor och många hästägare inte vill ha detta bolag numer så kanske det är bättre som uppfödare att få behålla pålles dolda fel fast i annat bolag ?

Hmm blev som en papegoja men det är inte ovanligt ;) En trött Mia

IF tar över dolda fel om hästen varit försäkrad med Dolda fel utan avbrott i 3 år. Dessutom gäller if's efterskyddsförsäkring även om köparen tar bort den, om hästen varit försäkrad enligt detta, alternativt i If i 2 år eller sedan födseln på yngre hästar med efterskydd och den är under 10 år när den säljs.

Tack allihopa ska kolla upp detta senare ,men då vet jag att det torde gå :)

Mia

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 336
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 773
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 206
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka