the_connemara
Trådstartare
Jag är lite nyfiken på Bomberbetten. Speciellt då den tvådelade varianten med låsfunktion på mittleden. Har nyligen börjat rida på ett Pessoa Magic-bett, tvådelat med lösa ringar. Men jag ahde velat ha ett med fasta (normalstora och inte bridong som Pessoas enda alternativ är) ringar och det får gärna varal iet mer anatomiskt. Låsfunktionen verkar min häst uppskatta väldigt mycket mer än "vanliga bett" så det är oxå ett måste.
Så vad tro ni om detta: http://www.bombersbits.se/2Delade.html, Art nr 100110?
Kan man endast köpa betten genom den svenska generalagenten (hon maialde att ingen av hennes återförsöljare hade någa bett på lager) eller utomlands? Jag funderar över priset, ibland är det ju sjukt mycket billigare utomlands tex. Vad kostar de ungefär?
Vilka storlekar finns? Om de måttbeställs, hur "exakta" är måtten stora/små (kan ju mätas lite olika)?
Och så är jag lite tveksam till sötjärnsmetallen, jag vill egentligen bara rida på rostfritt. Finns det andra alternativ (typ specialbeställa av dem eller andra märken som har ovanstående kriterier (=fasta ringar, anatomiskt mundel, tvådelat med låsfunktion))?
Vad har ni för egna erfarenheter av Bomberbetten? Vilka varianter har ni?
Många frågor blev det
Så vad tro ni om detta: http://www.bombersbits.se/2Delade.html, Art nr 100110?
Kan man endast köpa betten genom den svenska generalagenten (hon maialde att ingen av hennes återförsöljare hade någa bett på lager) eller utomlands? Jag funderar över priset, ibland är det ju sjukt mycket billigare utomlands tex. Vad kostar de ungefär?
Vilka storlekar finns? Om de måttbeställs, hur "exakta" är måtten stora/små (kan ju mätas lite olika)?
Och så är jag lite tveksam till sötjärnsmetallen, jag vill egentligen bara rida på rostfritt. Finns det andra alternativ (typ specialbeställa av dem eller andra märken som har ovanstående kriterier (=fasta ringar, anatomiskt mundel, tvådelat med låsfunktion))?
Vad har ni för egna erfarenheter av Bomberbetten? Vilka varianter har ni?
Många frågor blev det