Bomfri sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SenslessLife
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 836
S

SenslessLife

Heej (:
Behöver nu hjälp med att hitta ny sadel till min lilla tjockis. Har halvt bestämt mig för en bomfri dressyrsadel, men vill liksom ändå ha en sadel som ser ut som en vanlig engelsk, alltså inte någon espaniola eller så, om nu inte det är bättre för hästen min.
Frågan är alltså då, vart får man tag på en sådan sadel ? Och vad skulle ni välja för sadel om ni var i min situation, alltså ; Har en häst med dålig rygg (f.d ridskolehäst) och är väldigt mån om bogfrihet, perfekt passform och korrekt uppbyggnad? (Alla är väl det men ändå).

Alla tips och all hjälp uppskattas!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 213
Senast: super
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 905
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 526

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka