Bomlös - relativt tung ryttare?

cristobal

Trådstartare
JA, hur är det?
Såg på en hemsida för återförsäljare att man inte rekommenderade en viss bomlös sadel för ryttare tyngre än 80 kg, om jag minns rätt.
Är det alltså olika för olika konstruktioner?
Om man som jag väger 82 kg, är det bättre med en bomsadel?

Sv: Bomlös - relativt tung ryttare?

JA, hur är det?
Såg på en hemsida för återförsäljare att man inte rekommenderade en viss bomlös sadel för ryttare tyngre än 80 kg, om jag minns rätt.

Om man har en BRA och rätt tjock padd som inte bara sjunker ner mycket då man sätter sig i sadeln så ska det nog gå bra.

Sv: Bomlös - relativt tung ryttare?

JA, hur är det?

Det kan väl också mycket väl vara att producenter/återförsäljare vill gardera sig mot klagomål från tyngre ryttare. Eftersom en bomfri sadel (som namnet säger) saknar bom kan vissa typer av bomfria sadlar tåla mindre slitage än andra.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 089
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om... 2 3
Svar
46
· Visningar
5 786
Senast: Iamia
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 780
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 582
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka